Mniejszy zysk Grupy Lufthansy
Zysk operacyjny Lufthansy po pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku wyniósł 226 millionów euro. Po raz pierwszy wynik ten uwzględnia rezultat Austrian Airlines i linii bmi w wysokości 28 millionów euro. Rezultat finansowy Grupy jest niższy w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku, Grupa
Lufthansy wygenerowała przychody sięgające 16.2 milarda euro, co
stanowiło 13,2 procent mniej niż rok wcześniej. Przychody z ruchu
pasażerskiego zmniejszyły się o 16,3 procent do 12.6 miliardów
euro. Spowodowane było to głównie spadkiem liczby pasażerów i
przewożonych towarów oraz mniejszym średnim zyskiem, liczonego na
przewiezionego pasażera. W sumie zysk operacyjny Grupy obniżył się
o 8,7 procent do 18.1 miliarda euro w raportowanym okresie.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku koszty operacyjne
spadły o 5,8 procent do 17.8 miliarda euro. Było to efektem
mniejszych kosztów paliwa o 1.5 miliarda euro, stanowi spadek o
36,4 procent w stosunku do ubiegłego roku i było to związane
zarówno z ceną jak i ilością paliwa. Opłaty wyniosły 3 procent
więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Skorygowany wynik
bez efektu konsolidacji wyniósł 2,1 procent poniżej rezultatu
osiągniętego w ubiegłym roku.
Wynik operacyjny Grupy w raportowanym okresie wyniósł 226 million
euro, czyli 728 milionów euro mniej za ten sam okres w ubiegłym
roku. Liczba ta włącza wynik finansowy Austrian Airlines i bmi na
sumę 28 milionów euro, a także różnicę z konsolidacji z Austrian
Airlines (ujemna wartość firmy) w wysokości 61 milionów euro.
Spadek spowodowany jest głównie negatywnym trendem w gałęziach
Linii Pasażerskich Grupy jak równiż Logistyki. Zysk netto Grupy
wyniósł -(minus) 32 miliony euro; w tym samym okresie w zeszłym
roku wyniósł on 529 milionów euro.
Nakłady kapitałowe Lufthansy w raportowanym okresie wyniosły 1.8
miliarda euro, z czego 1.4 miliarda euro zostało wydane na
rozszerzenie i modernizację floty. Zakup 45 procent udziałów SN
Airholding SA/NV (Brussels Airlines) kosztował 65 milionów euro.
Zakup linii, które są konsolidowane (szczególnie Austrian Airlines
i bmi) kosztował 56 million euro. Uzyskano 77 milionów euro za
sprzedaż pozostałych udziałów linii Condor i spłaty związanych z
nimi pożyczek. Przepływ gotówki wyniósł 1.4 miliarda euro. Na
koniec trzeciego kwartału zadłużenie kredytowe netto Grupy
Lufthansa zamknęło się na poziomie 1.9 miliarda euro.
Dołącz do dyskusji: