Mondelez rusza z globalnym przetargien na obsługę reklamową
Firma Mondelez International, właściciel takich marek, jak Milka, Prince Polo, Oreo, BelVita czy Halls rozpoczęła przetarg na globalną obsługę kreatywną wszystkich swoich brandów.
Rozpoczęcie przeglądu potwierdzi rzecznik prasowy koncernu, ale nie zdradził szczegółów na temat jego trwania, liczny i nazw zaproszonych agencji itp.
Obecny przetarg ma podobną formę do przetargu z 2018 roku dotyczącego obsługi w zakresie planowania i zakupu mediów. Wtedy Mondelez zdecydował się skonsolidować część obsługi w Ameryce Północnej w agencji Spark Foundry (Publicis Media) i w Wayner Media (media internetowe).
Kolejny przetarg mediowy prowadzony był na poziomie regionalnym – wybrane w nim agencje Wavemaker i Mindshare (WPP/GroupM) wygrały obsługę mediową firmy na większości rynków m.in. w regionie EMEA i MEU, zaś Spark Foundry zajął się obsługą firmy na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej, Chinach i Azji.
Wśród agencji reklamowych obsługujących obecnie marki należące do koncerny Mondelez są m.in. Ogilvy, FCB, The Martin Agency.
Firma doradcza R3 szacuje, że roczne globalne wydatki reklamowe firmy wynoszą od ok. 800 mln do 1 mld dolarów.
W Polsce przy ostatniej kampanii marki BelVita pracowały agencje IQ Marketing, Isobar, Big Picture. Działania reklamowe dla marki Milka realizowały z kolei Sarigato, Event Factory, Liquid Thread, Big Picture.
Dołącz do dyskusji: Mondelez rusza z globalnym przetargien na obsługę reklamową