„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. Traci „Top Gear”
W lutym 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 9,36 proc. i wyniosła 105 128 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,16 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 83 583 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 2,14 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 49 722 egz.
Z trzeciej na drugą lokatę w lutym br. awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 200 egz., po spadku o 1,59 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był liderem. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 159 egz., po spadku o 33,33 proc. - największym w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl |
luty |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 989 |
105 128 |
105 128 |
189 969 |
115 979 |
115 979 |
Auto Świat |
130 642 |
88 908 |
83 583 |
137 961 |
88 448 |
83 448 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
88 000 |
49 722 |
49 722 |
84 952 |
48 680 |
48 680 |
Auto Świat Poradnik |
71 996 |
43 200 |
43 200 |
72 996 |
43 898 |
43 898 |
Top Gear |
72 986 |
41 159 |
41 159 |
94 964 |
62 160 |
61 734 |
Auto Motor i Sport |
54 412 |
28 677 |
28 677 |
63 000 |
30 099 |
30 099 |
Świat Motocykli |
30 000 |
15 650 |
15 650 |
30 004 |
17 569 |
17 569 |
Automobilista |
19 700 |
8 224 |
8 189 |
20 000 |
8 629 |
8 564 |
Classic Auto |
14 360 |
7 298 |
7 298 |
14 560 |
7 664 |
7 664 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,89 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,98 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 2,63 proc.) pochwalić się mogło „Auto-Moto”, a najwięcej również stracił „Top Gear” - było to 31,94 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 989 |
105 128 |
105 128 |
195 698 |
104 205 |
104 205 |
Auto Świat |
130 642 |
88 908 |
83 583 |
130 694 |
82 402 |
77 405 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
88 000 |
49 722 |
49 722 |
87 996 |
48 448 |
48 448 |
Auto Świat Poradnik |
71 996 |
43 200 |
43 200 |
72 971 |
45 617 |
45 617 |
Top Gear |
72 986 |
41 159 |
41 159 |
101 961 |
60 705 |
60 470 |
Auto Motor i Sport |
54 412 |
28 677 |
28 677 |
54 200 |
30 500 |
30 500 |
Świat Motocykli |
30 000 |
15 650 |
15 650 |
30 000 |
15 898 |
15 898 |
Automobilista |
19 700 |
8 224 |
8 189 |
19 700 |
8 111 |
8 111 |
Classic Auto |
14 360 |
7 298 |
7 298 |
14 400 |
7 488 |
7 488 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. Traci „Top Gear”