„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, „Classic Auto” z największym wzrostem
W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszyła się o 2,24 proc. i wyniosła 101 577 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował największy spadek w zestawieniu wynoszący 8,43 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 59 568 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 45 926 egz. Zwiększył się o 0,99 proc.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 35 524 egz., po spadku o 7,01 proc.
Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 5,31 proc. do 12 368 egz.
Ostatnie było „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 712 egz., po wzroście o 4,83 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.
We wrześniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2016 roku zmniejszyła się o 2,02 proc. do 100 656 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 55 542 egz., po spadku o 12,69 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (44 289 egz.; w dół o 5,39 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (31 330 egz.; spadek o 21,59 proc. - największy w zestawieniu) i „Świat Motocykli” (12 267 egz.; - 8,71 proc.).
Również i tutaj największy wzrost w zestawieniu zanotował tytuł „Classic Auto” - było to 7,93 proc. do 6 654 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, „Classic Auto” z największym wzrostem