„Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”
W kwietniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 7,31 proc. i wyniosła 103 352 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,17 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 466 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 45 690 egz., po wzroście o 27,69 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 884 egz., po spadku o 10,79 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 13,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 360 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 25,37 proc. do 22 598 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
206 190 |
103 402 |
103 352 |
208 269 |
111 638 |
111 505 |
-7,31% |
Auto Świat |
128 192 |
73 549 |
73 466 |
125 622 |
76 924 |
76 665 |
-4,17% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
45 890 |
45 690 |
88 200 |
35 983 |
35 783 |
27,69% |
Auto Świat Poradnik |
68 969 |
39 930 |
39 884 |
71 991 |
44 741 |
44 709 |
-10,79% |
Auto Motor i Sport |
49 000 |
23 360 |
23 360 |
52 420 |
27 115 |
27 115 |
-13,85% |
Top Gear |
44 994 |
23 350 |
22 598 |
59 978 |
30 448 |
30 279 |
-25,37% |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 970 |
13 970 |
27 000 |
13 888 |
13 888 |
0,59% |
Automobilista |
18 000 |
7 379 |
7 299 |
19 200 |
7 906 |
7 886 |
-7,44% |
Classic Auto |
14 000 |
6 448 |
6 448 |
14 300 |
6 407 |
6 407 |
0,64% |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 4,90 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 10,76 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 11,81 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 6,59 proc., zanotował miesięcznik „Auto Motor i Sport”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
206 190 |
103 402 |
103 352 |
210 234 |
108 741 |
108 674 |
-4,90% |
Auto Świat |
128 192 |
73 549 |
73 466 |
114 220 |
66 410 |
66 327 |
10,76% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
45 890 |
45 690 |
85 000 |
40 864 |
40 864 |
11,81% |
Auto Świat Poradnik |
68 969 |
39 930 |
39 884 |
66 507 |
41 770 |
41 726 |
-4,41% |
Auto Motor i Sport |
49 000 |
23 360 |
23 360 |
49 340 |
25 009 |
25 009 |
-6,59% |
Top Gear |
44 994 |
23 350 |
22 598 |
46 488 |
21 360 |
21 188 |
6,65% |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 970 |
13 970 |
30 000 |
13 760 |
13 760 |
1,53% |
Automobilista |
18 000 |
7 379 |
7 299 |
18 000 |
7 336 |
7 336 |
-0,50% |
Classic Auto |
14 000 |
6 448 |
6 448 |
13 957 |
6 651 |
6 651 |
-3,05% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”