„Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci
W maju 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”, który zwiększył przewagę nad „Auto Światem”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 15,23 proc. i wyniosła 113 466 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,84 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 210 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 35 280 egz., po spadku o 7,55 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 164 egz., po spadku o 14,10 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,17 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 655 egz. Żaden miesięcznik nie odnotował wzrostu sprzedaży.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
207 624 |
113 466 |
113 466 |
189 935 |
98 667 |
98 467 |
Auto Świat |
117 214 |
68 307 |
68 210 |
130 197 |
81 875 |
77 373 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
63 979 |
35 311 |
35 280 |
66 993 |
38 162 |
38 162 |
Auto-Moto |
88 000 |
35 364 |
35 164 |
85 000 |
41 135 |
40 935 |
Top Gear |
58 991 |
32 834 |
32 655 |
67 998 |
41 517 |
41 422 |
Auto Motor i Sport |
51 348 |
25 151 |
25 151 |
53 999 |
28 090 |
28 090 |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 577 |
13 577 |
30 293 |
15 411 |
15 411 |
Automobilista |
18 700 |
7 220 |
7 150 |
19 600 |
8 411 |
8 371 |
Classic Auto |
14 000 |
6 514 |
6 514 |
14 620 |
6 817 |
6 817 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 10,96 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 7,95 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 21,03 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
207 624 |
113 466 |
113 466 |
208 269 |
111 638 |
111 505 |
Auto Świat |
117 214 |
68 307 |
68 210 |
125 622 |
76 861 |
76 602 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
63 979 |
35 311 |
35 280 |
71 991 |
44 709 |
44 677 |
Auto-Moto |
88 000 |
35 364 |
35 164 |
88 200 |
35 983 |
35 783 |
Top Gear |
58 991 |
32 834 |
32 655 |
59 978 |
30 419 |
30 250 |
Auto Motor i Sport |
51 348 |
25 151 |
25 151 |
52 420 |
27 115 |
27 115 |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 577 |
13 577 |
27 000 |
13 888 |
13 888 |
Automobilista |
18 700 |
7 220 |
7 150 |
19 200 |
7 906 |
7 886 |
Classic Auto |
14 000 |
6 514 |
6 514 |
14 300 |
6 407 |
6 407 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci
http://magazynauto.interia.pl/najnowsze-numery/news-motor-nr-17-18-2014,nId,1413103