Multimedia Polska wprowadza usługę 'wideo na żądanie'
Multimedia Polska, dostawca telewizji kablowej, internetu itelefonii, wprowadza usługę "wideo na żądanie" (VoD), poinformowałprezes spółki Andrzej Rogowski. Będą hity filmowe, nie zabraknierównież erotyki.
"Nowa usługa będzie dostępna bez dodatkowej opłaty dla abonentówcyfrowej telewizji kablowej, liczymy na to, że właściwie każdy znich przynajmniej ją wypróbuje" - powiedział Rogowski podczasczwartkowej konferencji prasowej.
Usługa w sprzedaży pojawi się 1 października. Na początku wsześciu miastach, gdzie działa Multimedia Polska: w Gdyni, Kaliszu,Lublinie, Łodzi, Olsztynie i Toruniu. Początkowy zasięg wyniesie450 tys. gospodarstw domowych, to ponad 90 proc. baza abonentówMultimediów.
Multimedia Polska ma obecnie ponad 10 tys. umów na usługęcyfrową. - Wszyscy ci klienci dostaną możliwość korzystania z wideona żądanie. Prezes Rogowski podkreśla, że jest to pierwsza tegotypu usługa wśród polskich operatorów kablowych.
Wypożyczalnia w tej chwili posiada w zasobach 600 pozycji.Docelowo ma ich być kilka tysięcy. - Pokażemy różne odmiany kina,od filmów oscarowych, po komercyjne produkcje znane zamerykańskiego box office'u - mówi Piotr Reisch, szef SPI, głównydostarczyciel kontentu. Kolejnych kilkadziesiąt pozycji dostarcząPrivate (dystrybutor filmów erotycznych) i spółka IKO (należy doniej m.in. kanał sportowy Sport Klub). Każdy abonent na starcieotrzyma 7 darmowych filmów.
Większość z filmów zeszła niedawno z repertuaru kin. Wedługpodobnych założeń działa VOD na całym świecie. Autorzy projektuwprowadzając usługę, wzorowali się na rynku amerykańskim.
Korzystając z menu cyfrowej telewizji, zakupu filmu możnadokonać wykonując kilka prostych poleceń na pilocie. W wyborzefilmu może pomóc udostępniony obok trailer. Każdy film ma swójtermin oglądalności od 24 do 48 godzin. Premierowe filmy:"Zakochany bez pamięci", "Niespełnione pragnienia", "ZakochanyParyż", "Straszny Film 3" - kosztują 8-9 zł. Nowości - "Frida", "21Gramów", "Taxi", "Agent z przypadku", "Dziewięć królowych" to koszt4-6 zł.
- Będzie to jeden z głównych naszych czynników pozyskiwania wnajbliższym czasie przychodu. Wierzymy, że świadcząc VOD,zdobędziemy też większą lojalność naszych dotychczasowych klientów- mówił dalej prezes.
W tym roku na telewizję cyfrową Multimedia przeznaczyły 30 mlnzł. Większość wydatków poszła na zakup dekoderów. W przyszłym rokuwydatki wzrosną do 40 milionów. - Nie spodziewany się w tym rokuwysokich przychodów z tego tytułu, ale w przyszłym będą już oneliczone w milionach złotych. Do końca roku spodziewanych odbiorcówVOD ma być ok. 30 tys.
W maju br. Multimedia wprowadziły swojej do oferty HD. W chwiliobecnej operator prowadzi prace nad uruchomieniem MVNO. - Jesteśmyna ostatnim etapie negocjacji. Prezes nie zdradza jednak, który zoperatorów użyczy swoich nadajników. Mówi jedynie, że projektzostanie zainicjowany w pierwszej połowie przyszłego roku. - Znaszych wyliczeń wynika, że będzie on opłacalny - odpowiada napytanie o coraz większą konkurencję na rynku telekomów. Jako MVNOmamy już WPmobi Wirtualnej Polski, korzystający z nadajników PTKCentertel, mBank mobile, korzystający z nadajników Polkomtela imyAvon korzystający również z Centertela. Z ofertą przygotowuje sięCyfrowy Polsat (usługa Halo Polsat ma być dostępna w oparciu o siećradiową Ery).
Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) zczerwca br., liczba abonentów telewizji kablowej w Polsce wynosiłaok. 4,5 mln abonentów, z czego Multimedia miały 506 tys., coplasowało tę spółkę na trzecim miejscu w kraju. Spółka do końca2010 roku planuje być największym dostawcą telewizji kablowej wPolsce i kontrolować 35% rynku.
W I połowie roku 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska wprowadza usługę 'wideo na żądanie'