SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

n - nowa platforma cyfrowa ITI startuje 12 października

Co zaoferuje platforma ITI? Pakiet "informacja i rozrywka" bezpłatnie. Pozostałe pakiety za 10 i 16 PLN. "n" współpracuje z TVN jak i TVP.

"Wybraliśmy prostą nazwę »n«, która jednocześnie ma symbolizować prostą obsługę i przystępność całego produktu" – powiedział w piątek na konferencji prasowej Maciej Sojka, prezes ITI Neovision."W oczywisty sposób litera ta nawiązuje również do marek grupy ITI takich jak TVN czy Onet" - powiedział Sojka.

Na spotkaniu po raz pierwszy zostało zaprezentowane logo, oferta programowa, możliwości dekoderów nbox HDTV, funkcjonalności elektronicznego przewodnika po programach, a także ceny pakietów i aktywacji dekoderów.
 
Podczas prezentacji oferty programowej ujawniono zostały nazwy kanałów dostępnych w telewizji nowej generacji. W ofercie znajdzie się m.in.: 9 nowych na rynku kanałów telewizyjnych (Baby TV, nsport, TVN Lingua, Discovery Historia, Discovery HD, Comedy Central, Wojna i Pokój, nowy kanał filmowy, którego nazwa zostanie ujawniona wkrótce oraz nowy kanał dla dzieci).

Trzy programy nadawane będą w standardzie HD - autorski kanał sportowy nsport, Discovery HD i hollywoodzki kanał filmowy. Nowością będzie też kanał Discovery Historia, który powstaje przy współpracy programowej z TVN.

Platforma Grupy ITI współpracuje zarówno z telewizją TVN, która wchodzi w skład grupy ITI, jak i z telewizją publiczną.

„Podpisaliśmy z TVP umowę na oferowanie wszystkich jej kanałów tematycznych” – powiedział Piotr Zygo, dyrektor marketingu w ITI Neovision.

Kanały pogrupowane są w 7 pakietów tematycznych ("informacja i rozrywka", "style moda muzyka", "dzieci", "cinemax", "sport i motoryzacja", "kultura nauka świat" oraz "hity filmowe").

Pakiet "informacja i rozrywka", który zawiera najchętniej oglądane polskie i zagraniczne programy popularne i informacyjne (ponad 200 kanałów m.in. TVP1, TVP2, TVP3, TV Polonia, tvp sport i tvp film czy kanały oferowane przez grupę TVN - TVN, TVN 24, TVN 7), oferowany będzie wszystkim klientom bezpłatnie.

Do pakietu podstawowego (informacje i rozrywka) należy wybrać minimum dwa z pozostałych pakietów.

trzy pakiety po 10 zł miesięcznie

“style moda muzyka” (TVN Style, Travel&Living, MTV Polska i MTV2, VIVA, VH1, 4Fun TV, TVP Rozrywka, Fashion TV, TVN Gra)

“dzieci” (Baby TV, Cartoon Network, Jetix, Jetix play, Boomerang, kolejne wkrótce)

“cinemax” (cinemax, cinemax2)

trzy pakiety po 16 zł
“sport i motoryzacja” (nsport, TVP Sport, Eurosport, Eurosport2, TVN Turbo)

“kultura nauka świat” (Discovery: HD, Historia, Science, Civilisation, TVN Lingua, TVP Kultura)

“hity filmowe” (comedy Central, Wojna i Pokój, AXN: SF, Crime, TVP Film, TCM, Kino Polska plus nowy kanał filmowy w HD)

Umowy bedą podpisywane na czas 15 i 24 miesięcy.

W prezentacji poświęconej obsłudze urządzenia pokazano m.in. obsługę EPG (elektroniczny przewodnik po programach), który dostarcza informacje o kanałach, ułatwia nawigację i ma możliwość modyfikowania ustawień pod kątem indywidualnych potrzeb widza.

Najważniejszy mechanizm, czyli dekoder platformy, dostarczy firma ADB Polska. Dekodery wyposażone będą w twarde dyski o pojemności 250 GB, co pozwoli na zgromadzenie na nich do 300 godzin audycji, ale jak się dowiedzieliśmy dostępna będzie też opcja zakupienia dekodera bez dysku twardego.

„Postanowiliśmy do współpracy zaprosić ADB Polska, firmę szerzej nieznaną na polskim rynku. Zrywamy tym samym z zasadą „Cudze chwalicie, swego nie znacie” – powiedział Maciej Sojka, prezes spółki ITI Neovision, odpowiedzialny za wprowadzanie na rynek nowej platformy.
 


(dekoder bez dysku twardego)


(dekoder z dyskiem twardym)

Jeden z boxów będzie miał dysk twardy Seagate o pojemności 250GB i funkcjonalności DVR (pauzowanie żywego obrazu, nagrywanie). Dodatkowo ma być uruchomiony serwis Push VoD (Video on Demand) dla którego będzie zarezerwowane 170GB dysku.

Dekodery będą miały dwie skrzynki satelitarne na chipie STi7100 z  pamięciami flash NOR 4MB, flash NAND 64MB, ram 192MB oraz tunerze DVB-S2. Taka konfiguracja umożliwia odtwarzanie danych HD (full High Definition) i jest najmocniejszym urządzeniem jakie będzie dostępne na polskim rynku.

Inne dane techniczne: standard DiSEqC 1.1, wyjścia: HDMI, SPDIF, SCART (SD  lub HD skalowane w dół do SD dla użytkowników bez telewizora HD), Ethernet, USB. Będzie także system dostępu warunkowego (CA): Conax CAS7.

Aktywacja odbiornika bez twardego dysku wyniesie 99 zł a z dyskiem 449 zł. Nie będzie pobierana opłata za używanie nboxów.

„Dekodery do odbioru naszej telewizji nbox będzie można kupić od 12 października. Bardziej zaawansowana wersja dekodera nbox recorder będzie dostępna miesiąc później, w listopadzie” – powiedział Sojka podczas konferencji prasowej.

Za dystrybucję będą odpowiadać m.in. Media Markt, Electro World, Avans, Geant i sklepy GSM.

Partnerem technologicznym platformy "n" została firma Sony. Szczegółów umowy nie podano.

Szacuje się, że same koszty wynajmu miejsca na satelicie będą kosztować Grupę ITI ok. 150 mln zł. Do tego dochodzi cała reszta kosztownych zabiegów technicznych, produkcyjnych i marketingowych.

Nowa platforma cyfrowa "n" zapowiada, że w grudniu będzie już mieć kilkadziesiąt tysięcy klientów.

— Docelowo chcemy być liderem rynku pod względem liczby klientów. Mamy ku temu wszystkie atuty: ludzi, technologię, programy i przede wszystkim podejście nastawione na satysfakcję klientów — powiedział  Bogusław Kułakowski, wiceprezes grupy ITI ds. technologii, badań i rozwoju.

Podobne informacje

Siedem kanałów Discovery na platformie ITI
Discovery Networks wprowadza siedem kanałów na platformę ITI Neovision 'telewizja nowej generacji n' w tym dwa nowe: Discovery Historia i Discovery HD - więcej

Dołącz do dyskusji: n - nowa platforma cyfrowa ITI startuje 12 października

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie mam konkurencji
Nikt nam nie pozwolił brać nowych ofert od Polsatu, ale już nie ma n-ki, ale jest nasze wspaniałe nc+. Nikt nie powinien pozwolić na nowe oferty, Polsat obniża stawki lepiej, a nc+ niekoniecznie.
0 0
odpowiedź
User
12345678910
CYFROWY POLSAT i tak sucho przesadził. W nc+ Polsat Sport 2 i 3 to przesada. A gdy chodzi o oferty, CP nie ma dosyłu który i tak został sprawdzony przez odbiór TVP.
0 0
odpowiedź
User
nie lubię tvp
Nikt nie ma znacznego cytatu podręcznego który się podział na stronie 2 katalogu, oferta Orange też się poszerzy o Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, a Cyfrowy Polsat miał mieć dziecięcy TVP ABC.
0 0
odpowiedź