Najcenniejsze firmy: TVN, Agora, TVP
Znane są już wyniki trzeciej edycji rankingu Newsweeka "100 najcenniejszych firm w Polsce w roku 2005".
Ranking prezentujący najbardziej wartościowe polskie spółki 2005 roku opracowany został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney.
Zestawienie powstało na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała właśnie wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2005 rok.
Trzy pierwsze miejsca w rankingu:
I. Telekomunikacja Polska S.A.
II. GRUPA PZU
III. PKO BP S.A.
Zwycięzcy w poszczególnych branżach:
W branży bankowej:
I. PKO BP S.A.
II. Pekao S.A.
III. Bank BPH S.A.
W branży telekomunikacyjnej:
I. Telekomunikacja Polska S.A.
II. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
III. Polkomtel S.A.
W branży paliwowo-energetycznej:
I. Polski Koncern Naftowy Orlen S.A.
II. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
III. Grupa Kapitałowa BOT Górnictwo i Energetyka
W branży ubezpieczeniowej:
I. GRUPA PZU
II. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ING Nationale-Nederlanden Polska S.A.
III. Commercial Union Polska, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
W branży mediów:
I. TVN S.A.
II. Agora S.A.
III. Telewizja Polska S.A.
W branży motoryzacyjnej:
I. Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
II. Fiat Auto Poland S.A.
III. Fiat-GM Powertrain Polska Sp. z o.o.
W branży budowlanej:
I. Skanska S.A.
II. Budimex S.A.
W branży piwowarskiej:
I. Browary Żywiec S.A.
II. Kompania Piwowarska S.A.
W sektorze handlowym:
I. METRO AG Przedstawicielstwo w Polsce
II. Jeronimo Martins Dystrybucja Sp. z o.o.
III. Carrefour Polska
Oficjalne ogłoszenie wyników rankingu miało miejsce 24 kwietnia w czasie uroczystej gali.
Dołącz do dyskusji: Najcenniejsze firmy: TVN, Agora, TVP