SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Pulsu Biznesu'

W czerwcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Jak wygląda rynek dzienników bezpłatnych? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w czerwcu 2009r. wyniosła 457 623 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 326 251 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w czerwcu 2008 roku - to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 186 020 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W czerwcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 114 620 egz

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 78 934 egz. (spadek o 18 proc.).

Tytuł czerwiec
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 638 759 457 623 670 880 478 106
Gazeta Wyborcza 497 131 326 251 548 614 380 543
Super Express 308 437 186 020 338 791 197 689
Rzeczpospolita 186 039 114 620 214 863 135 988
Dziennik 178 299 75 131 229 053 92 649
Gazeta Prawna 93 874 67 027 104 621 70 964
Przegląd Sportowy 101 459 55 051 126 246 69 464
Puls Biznesu 21 633 15 161 27 960 18 234
Parkiet 17 621 7 693 25 977 10 066


W czerwcu br. w porównaniu z majem wzrost sprzedaży odnotowały tylko "Fakt" i  'Super Express'.

Tytuł 2009
Wirtualnemedia.pl czerwiec maj
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 638 759 457 623 624 276 454 690
Gazeta Wyborcza 497 131 326 251 502 781 327 287
Super Express 308 437 186 020 308 268 183 089
Rzeczpospolita 186 039 114 620 194 548 117 962
Dziennik 178 299 75 131 195 790 78 934
Gazeta Prawna 93 874 67 027 104 803 71 510
Przegląd Sportowy 101 459 55 051 101 816 55 547
Puls Biznesu 21 633 15 161 21 878 15 242
Parkiet 17 621 7 693 17 908 7 894

Coraz mniejszy nakład "Metra"
Na rynku ogólnopolskich gazet bezpłatnych największym nakładem może pochwalić się Metro (Agora), mimo spadku o 17 proc.

Tytuł czerwiec
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy
Metro 418 808 503 334
Echo Miasta 300 250 323 444



*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Pulsu Biznesu'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl