SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze portale w Polsce: Google ucieka konkurencji

Prezentujemy top-20 stron WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli październikowe wyniki Megapanelu.

Serwis Google.pl umocnił w październiku b.r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się w październiku b.r. następująco:

 

Nazwa Zmiana Ilość
Google + 264 966
Onet + 63 130
WP + 91 731
Allegro + 274 305
Interia + 187 948
Microsoft + 435 260
o2.pl + 173 519
Gazeta.pl + 131 105


Ranking witryn według zasięgu miesięcznego 

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) witryny objęte audytem site-centric
1 Google 84,39% 10 752 758
2 Onet.pl 74,31% 9 468 512 tak**
3 Wirtualna Polska 65,64% 8 364 386 tak
4 Allegro.pl 54,95% 7 002 363
5 INTERIA.PL 53,87% 6 864 317 tak
6 Microsoft 49,24% 6 274 294
7 o2.pl 46,36% 5 907 194 tak
8 wikipedia.org 45,07% 5 742 469
9 Gazeta.pl 37,32% 4 755 506 tak
10 Orange 26,45% 3 370 680
11 Grupa IDG 25,98% 3 311 034 tak
12 msn.com 25,43% 3 240 260
13 gadu-gadu.pl 23,68% 3 017 355 tak
14 youtube.com 23,42% 2 983 870
15 Plus GSM 22,84% 2 909 710
16 otoMoto 20,13% 2 564 441 tak
17 sciaga.pl 19,56% 2 492 477 tak
18 Osemka.pl 17,86% 2 276 152
19 PTC Era 17,64% 2 247 112
20

Image shack .us

17,62% 2 244 803

W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich prawie 3 mld.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
 

lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) witryny objęte audytem site-centric
1 Allegro.pl 2 771 563 250 7 002 363
2 Onet.pl 2 264 825 713 9 468 512 tak**
3 Google 1 891 285 534 10 752 758
4 Wirtualna Polska 1 343 630 668 8 364 386 tak
5 INTERIA.PL 697 893 811 6 864 317 tak
6 o2.pl 604 157 024 5 907 194 tak
7 grono.net 461 503 202 756 149 tak
8 fotka.pl 432 918 111 1 782 504 tak
9 epuls.pl 422 414 491 587 610 tak
10 Gazeta.pl 385 615 108 4 755 506 tak


W rankingu ze względu na czas na siódmą pozycję awansował portal Gazeta.pl, który wyprzedził serwis fotka.pl.

Ranking witryn według miesięcznego czasu
 

lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) witryny objęte aud. site-centric
1 Google 51 832 575 04:49:13 10 752 758
2 Onet.pl 48 492 348 05:07:17 9 468 512
3 Wirtualna Polska 29 833 855 03:34:00 8 364 386 tak
4 Allegro.pl 22 464 399 03:12:29 7 002 363
5 INTERIA.PL 17 520 069 02:33:08 6 864 317 tak
6 o2.pl 16 567 958 02:48:16 5 907 194 tak
7 Gazeta.pl 5 584 457 01:10:27 4 755 506 tak
8 fotka.pl 5 571 255 03:07:31 1 782 504 tak
9 Neostrada World 4 749 488 02:14:00 2 126 455
10 epuls.pl 4 178 068 07:06:36 587 610 tak
11 grono.net 3 288 006 04:20:54 756 149 tak
12 wikipedia.org 2 883 937 00:30:07 5 742 469
13 Orange 2 303 286 00:40:59 3 370 680
14 youtube.com 2 026 912 00:40:45 2 983 870
15 gry.pl 2 018 486 01:28:37 1 366 516 tak
16 fora.pl 1 952 640 01:08:34 1 708 312
17 livescore.com 1 702 367 04:43:02 360 873
18 PTC Era 1 700 034 00:45:23 2 247 112
19 ogame.pl 1 631 391 02:53:03 565 582
20 maxior.pl 1 614 151 00:49:07 1 971 670 tak
 

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie prawie 5,5 mln użytkowników. Ze Skype korzysta  2,7 mln użytkowników a z Tlen.pl 817 tys. 

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika witryny objęte audytem site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 42,83% 5 457 989 67:37:44 tak
2 Komunikator Skype 21,48% 2 737 353 67:30:02
3 Komunikator Tlen.pl 6,41% 817 038 66:52:57 tak
4 Komunikator MSN messenger 1,03% 130 834 56:55:35
5 Komunikator AQQ 0,89% 113 893 44:06:41 tak
6 Komunikator Spik 0,61% 77 999 54:05:17 tak
7 Komunikator Stefan 0,38% 47 870 45:00:09 tak
8 Komunikator Konnekt 0,27% 34 945 36:31:49
9 Komunikator ICQ 0,12% 15 731 43:27:28
10 Komunikator Yahoo Messenger 0,09% 10 972 39:31:28

*  W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu ”Praca”, który odwiedza 3,5 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi 0,4 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi 2,6 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części portalu Onet.pl, które biorą udział w audycie site-centric.

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze portale w Polsce: Google ucieka konkurencji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
ulalala ;)
0 0
odpowiedź
User
Rafiozo
Portale typu WP, ONET i t p z całego tego wyniku jaki osiągneły mają może 10% rzetelnych kliknięć cała reszta to oszukiwanie ludzi artykułami na tzw haczykami czyli np: czytamy że : "Papierz nie żyje..." wchodzimy w artykuł i tytuł się zmienia na docelowy np: Papierz nie funkcjonuje w życiu społecznym tak jak dawniej" Mam nadzieje że jestem zrozumiały ale ten wynik wysoki WP I ONETU trzeba wyjaśnić że wynika tylko z oszukiwania ludzi i zwykłego nie rzetelnego wykradania nam czasu ...
0 0
odpowiedź