SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie seriale Polacy najchętniej oglądają na Netfliksie?

Firma PlumResearch przygotowała dla portalu Wirtualnemedia.pl zestawienie dziesięciu seriali najchętniej oglądanych przez polskich subskrybentów Netfliksa. Badanie obejmuje okres od początku stycznia do końca września br. Co ciekawe, na liście nie znajdziemy zbyt wielu rodzimych produkcji.

„Ginny i Georgia”, fot. Netflix „Ginny i Georgia”, fot. Netflix

Na pierwszym miejscu króluje drugi sezon „Ginny i Georgii” (serial był oglądany przez 16,9 mln godzin w okresie od premiery, czyli od 5 stycznia 2023 do 30 września br.). Produkcja od dnia premiery cieszyła się powodzeniem na całym świecie, ponieważ nietypowa historia matki i córki początkowo przypominała relację, jaką tworzyły bohaterki „Kochanych kłopotów” (oryg. „Gilmore Girls”), kultowej serii, która ostatnia obchodziła 23 urodziny.

Na drugim miejscu znalazł się pierwszy sezon „Nocnego agenta” (z całkowitym wynikiem 10,1 mln obejrzanych godzin od debiutu 23 marca do 30 września br.). O serialu więcej pisaliśmy tutaj i tutaj.

Na trzecim miejscu króluje pierwszy sezon „Wednesday”, co nie powinno zaskakiwać, ponieważ od debiutu 23 listopada 2022 roku serial bił wszelkie rekordy popularności. Słynny taniec bohaterki dotarł nawet na polskie studniówki nic więc dziwnego, że subskrybenci cały czas tę produkcję oglądali (łączny czas od 1 stycznia do 30 września br. to 9 mln obejrzanych godzin).

Kolejne, czyli czwarte miejsce zajęła „Królowa Charlotta: Opowieść ze świata Bridgertonów” (sezon pierwszy zadebiutował 4 maja) z 8,1 mln obejrzanych godzin, o której pisaliśmy tutaj i tutaj. Serial wzbudził sporo kontrowersji w związku z zatrudnieniem ciemnoskórej aktorki do roli niemieckiej księżniczki Zofii.

Następne pozycje zajęły: piąte miejsce - trzeci sezon „Wiedźmina”, o którym pisaliśmy tutaj (7,9 mln obejrzanych godzin od 29 czerwca do 30 września br.), szóste miejsce - pierwszy sezon wspominanej już „Ginny i Georgii” (7 mln obejrzanych godzin).

Listę zamyka trzeci sezon serialu przygodowego dla nastolatków, czyli „Outer Banks” (7 mln obejrzanych godzin od 23 lutego do 30 września br.), ósme miejsce to jedyny polski akcent – reality tv pt. „Love Never Lies: Polska” z wynikiem 6,2 mln obejrzanych godzin. Na miejscu dziewiątym pojawił się popularny serial „Ty” (sezon czwarty z wynikiem 5,8 mln łącznie obejrzanych godzin od 4 lutego do 30 września br.), o którym więcej przeczytacie tutaj.

Listę zamyka sezon pierwszy „Chwały”, popularnej produkcji Netfliksa z Korei Południowej (wynik serialu, to 5,6 mln obejrzanych godzin przez polskich subskrybentów).

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

PlumResearch to firma wyspecjalizowana w precyzyjnym pomiarze oglądalności platform streamingowych, dysponująca największym na świecie panelem widowni online i dostarczająca swoim klientom dane z 77 rynków.

Klienci firmy, poprzez autorską platformę Showlabs stworzoną przez PlumResearch, mogą w trybie live dokonywać szczegółowych analiz wyników oglądalności treści wideo i na tej podstawie podejmować strategiczne decyzje biznesowe.