„Newsweek Historia” nowym liderem sprzedaży pism historycznych
Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników historycznych w październiku 2013 roku znalazł się magazyn „Newsweek Historia”. Ogromny spadek, wynoszący aż 76 proc., zanotowało „Uważam Rze Historia”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2013 roku wyniosła 33 836 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (przeczytaj o tym więcej), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP znajduje się od kwietnia ub.r.
Druga pozycja należała do „Focus Historii” (G+J Polska), której sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 33 030 egz., po spadku o 10,37 proc.
Z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu - aż o 75,52 proc., do poziomu 20 642 egz.
ZKDP | październik | |
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Newsweek Polska Historia | 33 836 | - |
Focus Historia | 33 030 | 36 851 |
Uważam Rze Historia | 20 642 | 84 325 |
W październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 9,96 proc.) pochwalić się mógł „Newsweek Historia”. Natomiast jedyny spadek odnotował magazyn „Uważam Rze Historia” - było to 9,27 proc.
ZKDP | 2013 | |
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Newsweek Polska Historia | 33 836 | 30 772 |
Focus Historia | 33 030 | 32 178 |
Uważam Rze Historia | 20 642 | 22 750 |
Do ZKDP nie zostały na razie zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Newsweek Historia” nowym liderem sprzedaży pism historycznych