“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży
W rankingu sprzedaży kioskowej tygodników opinii liderem w maju br. był “Gość Niedzielny”, a kolejne miejsca zajęły “Polityka” i “Newsweek”. Ten drugi tytuł miały spory udział prenumeraty w sprzedaży, ale największy zanotował “Tygodnik Powszechny”
Z danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych, w maju br. wyniosła 130 219 egz., czyli o 11,58 proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce w rankingu sprzedaży kioskowej zajęła “Polityka” (Polityka), która pod względem sprzedaży ogółem była dopiero trzecia (więcej na ten temat). Jej wynik w analizowanej kategorii wyniósł 109 490 egz. i był prawie taki sam jak rok wcześniej. Tytuł ten zanotował natomiast spadek liczby prenumeratorów o 9,71 proc. do 9 543 egz.
Oczko niżej w zestawieniu sprzedaży kioskowej znalazł się tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który w rankingu sprzedaży ogółem był drugi. Różnica wynika z faktu, że aż 16 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu stanowiła prenumerata, w której rozchodziło się aż 20 763 egz. (to jednak spadek o 10,63 proc. w skali roku). Natomiast sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych “Newsweeka” w maju br. wyniosła 100 014 egz. (o 0,69 proc. więcej niż rok wcześniej).
Dystans między “Newsweekiem” a kolejnym w rankingu tygodnikiem “Sieci” (Fratria) wynosił w sprzedaży kioskowej tylko niecałe 11 tys. egz., podczas gdy w sprzedaży ogółem aż 34 tys. egz. Wynik “Sieci” w kioskach to 89 347 egz. Oczko niżej znalazł się konkurencyjny magazyn “Do Rzeczy” (Orle Pióro) ze średnią sprzedażą kioskową na poziomie 83 292 egz.
Największy spadek sprzedaży kioskowej (aż o 90,25 proc. do 12 477 egz.) zanotowało “Uważam Rze” (Gremi Media), ale prenumerata tego tytułu spadła tylko o połowę (do 547 egz.).
Największy udział prenumeraty w sprzedaży ogółem, wynoszący aż 42 proc., ma “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). W maju br. w prenumeracie sprzedawało się 6 811 egz. tego pisma (wzrost o 3,72 proc. w skali roku), a w kioskach tylko 8 877 egz. (spadek o 4,97 proc.), co dało “TP” ostatnie miejsce w rankingu.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||||
Tytuł |
Rozpowsze-chnianie płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenu-merata |
Rozpowsze-chnianie płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenu-merata |
Gość Niedzielny |
135 148 |
134 498 |
130 219 |
3 979 |
151 999 |
150 941 |
147 275 |
3 489 |
Polityka |
123 450 |
123 450 |
109 490 |
9 543 |
121 358 |
121 350 |
109 495 |
10 569 |
Newsweek Polska |
132 566 |
125 916 |
100 014 |
20 763 |
143 730 |
123 680 |
99 325 |
23 233 |
Sieci |
92 395 |
92 385 |
89 347 |
2 319 |
- |
- |
- |
- |
Tygodnik Do Rzeczy |
95 087 |
85 587 |
83 292 |
931 |
- |
- |
- |
- |
Wprost |
133 310 |
61 989 |
54 903 |
4 844 |
130 346 |
72 319 |
64 577 |
5 958 |
Gazeta Polska |
52 348 |
51 618 |
51 045 |
573 |
61 115 |
60 469 |
59 666 |
803 |
Przegląd |
18 529 |
18 529 |
17 784 |
745 |
19 735 |
19 735 |
19 266 |
470 |
Przekrój |
23 086 |
17 751 |
16 683 |
711 |
24 609 |
18 799 |
17 555 |
1 097 |
Uważam Rze |
13 828 |
13 443 |
12 477 |
547 |
130 064 |
129 574 |
127 930 |
1 104 |
Tygodnik Powszechny |
19 106 |
16 239 |
8 877 |
6 811 |
22 150 |
16 220 |
9 341 |
6 567 |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
327 257 |
327 257 |
321 960 |
5 297 |
346 309 |
346 309 |
341 165 |
5 144 |
Dołącz do dyskusji: “Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży