„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół
W kwietniu br. sześć tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży, a sprzedaż czterech pozostałych poszła do góry. Zdecydowanie najwięcej zyskał „Newsweek”, który wyprzedził „Politykę”. Największy spadek zanotowało „Do Rzeczy”, straciły też „Wprost” i „W Sieci”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 152 227 egz., czyli o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry aż o 22,2 proc. i wyniosła 144 269 egz. W tym miesiącu ukazały się tylko trzy numery „Newsweeka” , w tym wydanie świąteczne i podwójny numer na weekend majowy. Trzeba jednak dodać, że tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Zajmująca rok wcześniej pozycję wicelidera "Polityka” (Polityka) spadła na trzecią pozycję, a jej wynik sprzedażowy zmalał o 3,78 proc. do 124 550 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. również kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 119 egz. po spadku o 21,78 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo aż 37,62 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W kwietniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 747 egz. Tytuł ten w czwartym miesiącu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 21,91 proc. i wyniosła 51 660 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.
Dokładnie taką samą średnią sprzedaż ogółem jak „Wprost” zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik spadł o 18,54 proc.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
208986 |
152227 |
152227 |
200495 |
146839 |
146189 |
Newsweek Polska |
203059 |
144269 |
144269 |
181945 |
124708 |
118058 |
Polityka |
181400 |
124550 |
124550 |
187750 |
129461 |
129436 |
W Sieci |
166500 |
81119 |
81119 |
208750 |
103722 |
103712 |
Tygodnik Do Rzeczy |
145621 |
69484 |
60737 |
201250 |
106871 |
97371 |
Wprost |
116617 |
121792 |
51660 |
158000 |
137473 |
66157 |
Gazeta Polska |
129459 |
52226 |
51660 |
136641 |
63997 |
63418 |
Tygodnik Powszechny |
44925 |
20605 |
20147 |
42000 |
20948 |
17920 |
Przegląd |
51000 |
20120 |
20120 |
56200 |
19813 |
19813 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
489181 |
297740 |
297740 |
492312 |
328405 |
328405 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół