„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół
W kwietniu br. sześć tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży, a sprzedaż czterech pozostałych poszła do góry. Zdecydowanie najwięcej zyskał „Newsweek”, który wyprzedził „Politykę”. Największy spadek zanotowało „Do Rzeczy”, straciły też „Wprost” i „W Sieci”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 152 227 egz., czyli o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry aż o 22,2 proc. i wyniosła 144 269 egz. W tym miesiącu ukazały się tylko trzy numery „Newsweeka” , w tym wydanie świąteczne i podwójny numer na weekend majowy. Trzeba jednak dodać, że tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Zajmująca rok wcześniej pozycję wicelidera "Polityka” (Polityka) spadła na trzecią pozycję, a jej wynik sprzedażowy zmalał o 3,78 proc. do 124 550 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. również kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 119 egz. po spadku o 21,78 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo aż 37,62 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W kwietniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 747 egz. Tytuł ten w czwartym miesiącu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 21,91 proc. i wyniosła 51 660 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.
Dokładnie taką samą średnią sprzedaż ogółem jak „Wprost” zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik spadł o 18,54 proc.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208986 | 152227 | 152227 | 200495 | 146839 | 146189 |
Newsweek Polska | 203059 | 144269 | 144269 | 181945 | 124708 | 118058 |
Polityka | 181400 | 124550 | 124550 | 187750 | 129461 | 129436 |
W Sieci | 166500 | 81119 | 81119 | 208750 | 103722 | 103712 |
Tygodnik Do Rzeczy | 145621 | 69484 | 60737 | 201250 | 106871 | 97371 |
Wprost | 116617 | 121792 | 51660 | 158000 | 137473 | 66157 |
Gazeta Polska | 129459 | 52226 | 51660 | 136641 | 63997 | 63418 |
Tygodnik Powszechny | 44925 | 20605 | 20147 | 42000 | 20948 | 17920 |
Przegląd | 51000 | 20120 | 20120 | 56200 | 19813 | 19813 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 489181 | 297740 | 297740 | 492312 | 328405 | 328405 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół