Nielsen Audience Measurement będzie mierzyć PVR
Firma Nielsen Audience Measurement na przełomie I i II kwartału 2011 roku rozpocznie pomiar oglądalności programów odtwarzanych z przesunięciem czasowym (time shift viewing), w tym oglądania telewizji z wykorzystaniem usługi PVR.
Instytut szacuje, że obecnie 7,3 proc. polskich gospodarstw domowych ma dostęp do PVR. Nielsen Audience Measurement testy pomiaru programów oglądanych z przesunięciem czasowym prowadzi od końca I półrocza br. Odbywają się ono w gospodarstwach domowych wyposażanych w miernik Unitam. Obecnie jest to 370 gospodarstw, a instytut zakłada, że do końca 2011 roku będzie ich już 700. Pomiar obejmuje wszystkie rodzaje źródeł TSV, czyli tunery platform cyfrowych i operatorów kablowych, telewizory z twardym dyskiem, set top boxy ASDL, nagrywarki DVD i magnetowidy.
Z zebranych w tygodniu od 20 do 26 września br. danych wynika m.in., że z usługi oglądania z przesunięciem czasowym korzystają najchętniej abonenci platformy N (36,4 proc.), posiadacze magnetowidów/nagrywarek DVD (24,5 proc.), abonenci cyfrowych sieci kablowych (15,5 proc.) oraz klienci Cyfry+ (11,8 proc.). Najwięcej osób korzysta z tej możliwości w woj. śląskim (26,7 proc.), woj. mazowieckim (16,7 proc.) i woj. pomorskim (12,7 proc.), a pod względem wielkości miejsca zamieszkania – w miastach od 200 do 500 tys. (26 proc.), na wsiach (20 proc.) i w miastach powyżej 500 tys. (17 proc.)
Spośród głównych czterech kanałów największy udział oglądania z przesunięciem czasowym w całkowitej oglądalności miał w analizowanym tygodniu TVN – 2,9 proc. Dalej plasują się TVP 1 (1,4 proc.), TVP 2 (0,9 proc.) i Polsat (0,7 proc.). Z kolei wśród stacji tematycznych największy udział zanotowały kolejno: Canal+ Sport (11,7 proc.), Canal+ Film (6,6 proc.), Polsat Sport Extra (3,4 proc.), Eurosport (2,3 proc.), Discovery World (2,1 proc.), Kino Polska (1,9 proc.), Movies 24 (1,4 proc.), TVN 24 (0,2 proc.) i TVN CNBC (0,1 proc.).
Dane z pomiaru TSV będą dołączane do danych telemetrycznych począwszy od przełomu I i II kwartału 2011 roku. Dotychczas dane dzienne dostępne były następnego dnia, zaś dane ostateczne dostarczane w środę - za okres od poprzedniego poniedziałku do niedzieli. W nowym systemie dystrybucji dane dzienne zawierać będą dane TSV z poprzedniego dnia. Natomiast po dziewięciu dniach będą dostarczane dane ostateczne uwzględniające 7 dni korzystania z TSV. Możliwe są także inne sposoby dystrybucji danych, a ostateczny wybór nastąpi po konsultacjach instytutu z odbiorcami badań.
Dołącz do dyskusji: Nielsen Audience Measurement będzie mierzyć PVR