Nielsen chce badać efektywność reklam w PlayStation 3
Nielsen Company i SCEA (Sony Computer Entertainment America) zapowiadają plany stworzenia systemu pomiaru dla materiałów reklamowych prezentowanych na nowej platformie Sony.
Badaniu miałyby podlegać nie tylko coraz popularniejsze reklamy w samych grach, ale i przekazy reklamowe z sieci PlayStation Network oraz w zapowiadanym już wirtualnym świecie użytkowników konsoli Sony zwanym Home.
Analizy mają pokazać jak efektywna jest reklama kierowana do odbiorców za pomocą konsol, jaki jest jej zasięg i jak często jest oglądana. Dane te mają być łączone z wynikami badań National People Meter obejmującej analizy graczy w ponad 12 tys. amerykańskich domów. Wyniki zostaną wykorzystane w systemie zwanym GamePlay Metrics.
Działania firmy Nielsen to jedna z prób przyciągnięcia do rozkwitającego rynku reklam w grach nowych reklamodawców. Ci mogą chętniej decydować się na tę formę promowania swoich produktów tylko wtedy, gdy zostaną im przedstawione dane dotyczące skuteczności takiej formy przekazu.
Źródło: Shacknews - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Nielsen chce badać efektywność reklam w PlayStation 3