Platforma cyfrowa może zostać sprzedana za równowartość 4,7 mld zł
Amerykański gigant płatnej telewizji Comcast rozważa sprzedaż platformy cyfrowej Sky Deutschland. Z informacji Bloomberga wynika, że potencjalny nabywca za jednego z czołowych operatorów płatnej telewizji w Niemczech może zapłacić nawet miliard euro, czyli równowartość 4,7 mld zł.
Bloomberg poinformował, że trwa analiza wartości Sky Deutschland. Comcast, który jest także właścicielem sieci kablowej Xfinity w Stanach Zjednoczonych, a także platform Sky w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech i Austrii, nie chce na razie komentować tych informacji. Nie wiadomo też kto mógłby być potencjalnym nabywcą Sky Deutschland.
W piątek informowaliśmy, że łącznie we wszystkich europejskich krajach Sky ma 23 mln abonentów i subskrybentów. W III kwartale pozyskał 300 tys. m.in. dzięki wcześniejszemu sezonowi piłkarskiemu, spowodowanemu listopadowo-grudniowym mundialem w Katarze. W III kwartale br. Sky odnotował spadek przychodów o 14,7 proc. do 4,3 mld dol.
Problemy Sky Deutschland
Początki Sky Deutschland sięgają 1991 roku, kiedy ruszył kodowany kanał w analogowej telewizji satelitarnej (Astra 1A) Premiere. Jego właścicielem były Kirch Group, Bertelsmann i Canal+. W 1997 rozpoczęto emisję cyfrową. Uruchamiano też dodatkowe kanały. Od 2008 roku kolejne udziały w Premiere kupował koncern News Corporation Ruperta Murdocha. W 2009 roku doszło do rebrandingu na Sky Deutschland. W październiku 2018 Comcast przejął wszystkie akcje brytyjskiego Sky, który od lipca 2015 był jedynym właścicielem niemieckiej platformy.
W połowie br. sam Sky Deutschland miał ponad 5 mln abonentów i subskrybentów. Trudno oczekiwać, żeby ich liczba rosła, skoro wiele kanałów tematycznych na niemieckim rynku jest niekodowanych. Są wśród nich Eurosport 1, Disney Channel, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, HGTV i TLC, dostępne w standardowej rozdzielczości (SD) z Astry 19,2E. Odpłatne są emisje w wysokiej rozdzielczości (HD) tych stacji i inne kanały tematyczne.
Niemieccy operatorzy płatnej telewizji, podobnie jak wszyscy z rozwiniętych rynków telewizyjnych, muszą mierzyć się z konkurencją ze strony serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video i Disney+. Za Odrą rozgrywki Bundesligi pokazuje platforma też DAZN. Mecze Ligi Mistrzów można znaleźć z kolei w DAZN i Amazon Prime Video. Niemiecki Sky oferuje dostęp do tych serwisów abonentów, ale część klientów decyduje się i tak na bezpośrednie subskrypcje.
Niemiecka platforma podnosi ceny
W 2022 operatorzy płatnej telewizji i serwisy streamingowe na całym świecie zdecydowały się na podwyżki z powodu inflacji i inwestycji w treści programowe. Na taki krok zdecydowała się właśnie także Sky Deutschland. Ceny wzrosną od 1 do 10 euro w zależności od pakietów wybranych przez danego klienta.
Zobacz także: Operatorzy narzekają na brak możliwości podnoszenia cen. „Jesteśmy prawie najtańszym rynkiem w Europie”
- Aby móc zaoferować naszym klientom atrakcyjną rozrywkę i sport, nieustannie pracujemy nad utrzymaniem naszej oferty na wysokim poziomie. Inwestujemy w innowacyjne produkty, usługi i wysokiej jakości treści programowe. Aby uwzględnić wynikający z tego wzrost kosztów licencji programowych i infrastruktury technicznej, dostosowujemy nasze ceny - poinformował rzecznik Sky Deutschland.
Niemiecka platforma wprowadzi większą elastyczność umów i rozwiązania zbliżone do klauzuli inflacyjnej. - Poinformujemy klientów, których to dotyczy w sposób przejrzysty o dostosowaniu cen do ich indywidualnych warunków umowy. Korekta wejdzie w życie po bieżącym okresie obowiązywania umowy. Wraz z przejściem na nowe warunki umowy wielu klientów stanie się również bardziej elastycznych, ponieważ otrzymają nową, miesięczną opcję wypowiedzenia. Klienci, którzy nie chcą kontynuować umowy, mają możliwość jej rozwiązania w ciągu czterech tygodni od otrzymania informacji o korekcie ceny - zdradził operator.
Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa może zostać sprzedana za równowartość 4,7 mld zł