SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe Money.pl powieliło schemat Wirtualnej Polski, nienagannie tylko na stronie głównej (opinie)

Nowa odsłona serwisu Money.pl ma podobny układ jak działająca od prawie roku wersja portalu Wirtualna Polska. Zdecydowanie najlepiej prezentuje się na stronie głównej, na dalszych podstronach i w mniej eksponowanych elementach jest sporo niedociągnięć - oceniają dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z agencji interaktywnych.

Udostępniona we wtorek nowa wersja Money.pl ma inne niż dotychczas układ, szatę graficzną, zmieniło się też logo strony (zobacz szczegóły). Według Jacka Paryska, new business managera w Gorilla Agency, najlepiej wypada nowy logotyp strony. - Zyskał zdecydowanie nowoczesny wygląd, stał się bardziej przyjazny i miękki. Money.pl to jeden z bardziej rozpoznawalnych brandów z dziedziny finansów i gospodarki. Zmiana ta jest jak najbardziej udana - komplementuje. - Typograficznie zdecydowano się na nowoczesny bezszeryfowy zabieg, przez który tchnięto w niego ducha nowoczesności, ale chyba delikatnie uleciał jego finansowy odbiór. Niemniej jednak całość działań wizualnych prezentuje się bardzo spójnie i profesjonalnie. Rebranding idealnie wpisuje się w Grupę WP - dodaje Joanna Jastrzębska, marketing & PR director w Veneo.

Bardzo korzystnie prezentuje się też w nowej odsłonie strona główna Money.pl. - Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne - uproszczone czytelne menu, większe zdjęcia oraz czcionki, klarowny układ - wszystko to powoduje, że serwis odbiera się jako przyjazny dla użytkownika - wylicza Aleksandra Berezecka, dyrektor ds. projektów i marketingu w zjednoczenie.com. - Serwis nie jest do końca responsywny, chociaż jest dostosowany do najważniejszych rozdzielczości. Za dobre rozwiązanie uważam zastosowanie oddzielnej wersji mobilnej. W przypadku portali ma to uzasadnienie. Zmiany na stronie głównej oceniam bardzo dobrze - zarówno jeśli chodzi o design jak i kwestie użyteczności - podkreśla. - Sam serwis Money.pl zyskał spójny i wypracowany layout do swojego matczynego portalu WP.pl - teraz przemieszczając się pomiędzy serwisami mamy podobnie przygotowaną intuicyjną nawigację - dodaje Jacek Parysek. - Opracowany układ kafelkowy łatwo odcina jedną informację od drugiej. A wszystkie znacznie łatwiej jest układać w bloki tematyczne. Po prostu wiemy gdzie się coś zaczyna i kończy - stwierdza.

Bardziej krytycznie układ strony głównej ocenia Filip Iwański, CEO agencji Imagine. - Uproszczenie nawigacji, posegmentowanie i przede wszystkim schowanie większości linków do menu kaskadowego zaowocowało tym, że jest przejrzyściej i czytelniej. Pozytywne wrażenie robi również sam layout strony głównej - ma w swoim DNA linię graficzną Wirtualnej Polski, ale nie jest jej kalką. Nie jestem za to przekonany do szarej sekcji na górze z najświeższymi informacjami - wygląda nieco topornie i ciężko - opisuje. - Niekończąca się strona z dużą ilością zdjęć linkujących do artykułów przypomina mi Flickr lub Instagram, choć wygląda gorzej. Tak stylizowany layout ma szanse na sukces tylko wtedy, kiedy zdjęcia są w stylu podobnym do wyżej wymienionych portali. Ponadto leady na zdjęciach są nieczytelne, szczególnie na jasnych z białą czcionką - wytyka.

Zdaniem Piotra Sałaty, UX specialist w agencji UX Symetria, serwis robi bardzo dobre wrażenie tylko na pierwszy rzut oka, a po dłuższym korzystaniu ze strony zauważa się mankamenty. - Uproszczona, główna nawigacja witryny to krok, na jaki zdecydował się wcześniej Bankier.pl. Niestety w przypadku Money.pl zabrakło poprawnej architektury informacji, co doprowadziło do powstania niespójnej logicznie nawigacji. Kilka podstron głównych działów jest dostępne z ich własnego menu drugiego poziomu. Do pozostałych możemy dotrzeć jedynie poprzez menu drugiego poziomu w enigmatycznej sekcji „Więcej”. Przyczyna takiego podziału nie jest jasna i może powodować poczucie zagubienia - opisuje.

Elementów mogących dezorientować użytkowników Piotr Sałata odnalazł więcej. - Z drugim poziomem nawigacji możemy zapoznać się dopiero wtedy, gdy dokonamy wyboru konkretnej sekcji na pierwszym poziomie. Na przykład, nie ma możliwości, aby będąc w dziale „Doradztwo finansowe” zapoznać się z obszarami, na jakie podzielono sekcję „Firma”. Wyjątkiem od tej reguły jest dział „Więcej”, który pozwala na wyświetlenie menu drugiego poziomu na dowolnej podstronie. Takie rozwiązanie wprowadza w błąd, ponieważ pozwala przypuszczać, że drugi poziom nawigacji jest dostępny jedynie dla wybranych działów serwisu, a nie dla wszystkich, jak jest w rzeczywistości - krytykuje. - Brak konsekwencji w oznaczaniu elementów serwisu jest widoczny również w zakresie nagłówków dla poszczególnych obszarów strony głównej. Tak samo zaprezentowano nagłówki nieklikalne oraz te, które są odnośnikami. Nie zdecydowano się na wprowadzenie jednoznacznego odróżnienia odnośników w całym serwisie mimo, że kilka nagłówków zawiera sprzeczne ikony sugerujące możliwość przejścia do innej podstrony - opisuje Sałata.

Z kolei Joanna Jastrzębska dostrzegła na nowym Money.pl inny element podobny do Bankier.pl. - Mocno zwraca uwagę nowy, wyeksponowany blok prezentujący produkty finansowe, który z pewnością ułatwi ich znalezienie użytkownikom serwisu. Trudno jednak nie zauważyć podobieństwa do analogicznego rozwiązania, który rok wcześniej pojawiło się u bezpośredniej konkurencji, na Bankier.pl – widać projektanci Money.pl uznali to za niezłą koncepcję - stwierdza. - Porównując jeszcze z konkurencją, bloczki dotyczące giełd czy walut - te znajdujące się na stronie głównej po prawej stronie - są co prawda nieco przyjemniejsze dla oka od strony wizualnej, ale przekazują znacznie mniej informacji. Aby dowiedzieć się o aktualnej wartości i zmianach procentowych danych trzeba się bardzo dużo naklikać - dodaje.

Aleksandra Berezecka kolejne niedociągnięcia zauważyła na podstronach serwisu. - Z perspektywy użytkownika może być zaskoczeniem zmieniająca się szerokość podstron czy też różne wielkości zdjęć i czcionek Widać, że jeszcze wiele pracy przed Money.pl, żeby dostosować poszczególne działy do nowego wyglądu ze strony głównej. Jako duży minus odbieram też prezentację reklam przy artykułach - można odnieść wrażenie chaosu i przede wszystkich są one nieestetycznie ułożone - ocenia.

- Strona główna prezentuje się lepiej niż podstrony. Lubię jej szerokość - korzystam z ekranu o dużej rozdzielczości i dobrze, że serwis wykorzystuje przestrzeń. Na podstronach w mojej rozdzielczości zostały do wykonania jeszcze drobne prace w zakresie debugowania CSS dla różnych rozdzielczości i przeglądarek - uważa Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy. - Ogólne wrażenie jest korzystne, ale mam wrażenie jakby projekt nie był jeszcze skończony i brakuje mu spójności, gdyż część podstron wygląda jak poprzednia odsłona Money.pl. Do roboty, Panie i Panowie - podsumowuje Filip Iwański.

W kwietniu br. serwis Money.pl zanotował 4,92 mln użytkowników, 72 mln odsłon i 15:35 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Nowe Money.pl powieliło schemat Wirtualnej Polski, nienagannie tylko na stronie głównej (opinie)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zdun piecowy
Kafle, wszędzie kafle!
0 0
odpowiedź
User
pikuś
piękny case będzie: jak z poważnego portalu finansowego zrobić pinteresta :D
0 0
odpowiedź
User
Misza
Nowe money.pl jest tragiczne. Przestalem kozystac z portalu od momentu zmiany szaty graficznej. Cale szczescie bankier.pl czy tez pb.pl utrzymuja stary prosty uklad strony.
0 0
odpowiedź