Ofensywa portalu o2.pl
Pardon to czwarty w ciągu miesiąca nowy serwis o2.pl. Ale nie ostatni. -Nie jesteśmy na sprzedaż - zapowiadają twórcy portalu.
W poniedziałek wystartował internetowy dziennik portalu o2.pl o tematyce polityczno-społecznej - Pardon. Obok informacji własnych, przeglądów prasy polskiej i zagranicznej, codziennych przeglądów blogów, komentarzy i analiz redakcji, stawiający również na opinie zaangażowanych internautów.
Przed redaktorami postawiono zadanie formułowania wyrazistego komentarza, czasami kpiarskiego, wyłapującego niedopowiedzenia, bądź też wzmacniającego te informacje, na które inne media położyły za mały nacisk lub je przeoczyły. Autorzy będą zwracać uwagę czytelników na nieszczerość i manipulację w życiu publicznym.
Redaktor naczelny został został wyłoniony z grona członków redakcji newsowej portalu o2.pl.
- Tekst nie odda w pełni tego, co widzimy na ekranie telewizora lub słyszymy w radio, dlatego będziemy starać się wykorzystywać możliwości, jakie daje internet, czyli łączyć wszystkie sposoby przekazu - powiedział Kamil Lodziński, redaktor naczelny Pardonu. - Walczymy o najbardziej wyrobionego odbiorcę, z wyższym wykształceniem i aspiracjami.
Szefem projektu jest Michał Brański a w zespole pracują 4 osoby plus 'autorzy-satelici'.
- Pardon w zamierzeniu ma być wpływowym miejscem nie tyle na mapie internetu, co wszystkich mediów - mówi Michał Brański, wydawca portalu o2.pl. - Na płaszczyźnie biznesowej naszym celem jest uzupełnienie oferty portalu o treści adresowane do wymagającego, starszego odbiorcy, który ma nawyk regularnego czytania dzienników opiniotwórczych i kupowania tygodników opinii. Jest to grupa docelowa ceniona przez reklamodawców - wystarczy zajrzeć na strony “Polityki”, “Newsweeka” i “Wprost”.
- Sądząc po wynikach z pierwszych dni spodziewamy się ruchu na poziomie 500 tys. czytelników miesięcznie i dotarcie do ok. 800 tys. w drugim kwartale 2007 - dodał Michał Brański.
Portal o2.pl zapowiada uruchomienie do końca pierwszego kwartału 2007 roku 7-8 projektów internetowych niezwiązanych z dotychczasowym profilem działalności.
- W wielu segmentach rynku internetowego widzimy zastój i szansę na nowe otwarcie i podział udziałów - mówi Michał Brański.
W ciągu ostatniego miesiąca portal o2 uruchomił cztery serwisy: Egoisci.pl, Snobka.pl, Pardon.pl oraz Wrzuta.pl.
Jak zapowiada Michał Brański o2.pl nie jest na sprzedaż.
- Z nikim nie rozmawiamy o sprzedaży o2.pl. Samofinansujemy działalności, a zyski są w całości reinwestowane. Ten rok mieliśmy świetny, jeśli chodzi o poszerzenie zasięgu, ale nawet ważniejsze było to, że udało nam się wejść w te segmenty i zbudować zasięg w tych grupach demograficznych, które wychodzą poza dotychczasowy profil o2.pl. Tę rolę pełnią właśnie: LuxLux, Snobka, Pardon, Autokrata. Umocniliśmy się też w segmencie kobiecym. W swojej działalności mamy perspektywę kilkuletnią, nie doraźną - kończy Brański.
Miesięcznie z portalu o2.pl korzysta ponad 5,7 mln osób, niewiele mniej niż Interia.pl.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa portalu o2.pl