SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wydarzenia” zyskały widzów na głównej antenie w marcu, „Fakty” zdecydowanym liderem

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w marcu br. były „Fakty”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Wydarzenia”, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (569 tys. widzów) i „Wiadomości” (504 tys. osób). Wliczając widownię dzienników z newsowych stacji obok serwisu Polsatu wzrost zanotowała również „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w marcu 2018 roku oglądało średnio 2,89 mln widzów, co zapewniło 20,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,29 proc. widzów, czyli 194 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 21,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,07 mln widzów, co przełożyło się na 21,42 proc. udziału. Było to o 6,49 proc. mniej, niż w marcu 2017 roku.

Drugie były „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność zmalała o 17,44 proc. (504 tys. widzów). W marcu 2018 roku wyniosła ona 2,39 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,85 proc. (rok wcześniej było to 19,22 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w marcu br. wyniosła 428 tys. osób, a udział - 2,85 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 2,82 mln widzów (18,70 proc. udziału). Było to i tak o 2,63 proc. mniej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie.

Podium uzupełnia „Teleexpress” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 19,86 proc. (569 tys. osób) do 2,30 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 28,13 proc. do 21,14 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,82 mln widzów, będąc i tak o 1,80 proc. niższą niż rok wcześniej, kiedy „Teleexpress” emitowany były tylko na głównej antenie.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,23 mln osób, po wzroście o 1,60 proc. (35 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w marcu br. oglądało 2,42 mln widzów, czyli o 3,33 proc. więcej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 10,64 proc. do 1,14 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W marcu br. „Panorama” na obu antenach miała o 14,91 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Wydarzenia” i „Panorama”.

W tym ujęciu najwięcej straciły „Fakty”. Spadki odnotowały również serwisy telewizyjnej Jedynki „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tych serwisów z marca ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami z marca br. z dwóch anten).

 

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 5,31 proc. do 1,02 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 840 tys. osób (do góry o 0,24 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu).

Zdecydowanie największe spadki również i w tym ujęciu zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Teleexpress” (24,04 proc.) i „Wiadomości” (20,45 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również jako jedyne zyskały widzów „Panorama” (3,64 proc.) i „Wydarzenia” (0,72 proc.), a najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 11,16 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Dołącz do dyskusji: „Wydarzenia” zyskały widzów na głównej antenie w marcu, „Fakty” zdecydowanym liderem

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wszędzie manipulacje od nielsena
Dane od Nielsena są zakłamane - trwa to już prawie bez końca... Więc te dane są nic nie warte (...) wszystkie dane od Nielsena są zakłamane - przede wszystkim co tydzień podczas tygodniowego podsumowania oglądalności gdzie zawsze niewyobrażalnie są podwyższane wyniki telewizji Polsat przez Nielsena - Polsat w zmowie z Nielsenem w sprawie rażącego zakłamywania oglądalności telewizji Polsat... Tak naprawdę durny Polsat co tydzień powinien być zawsze ostatni we wszystkim, ale oczywiście Nielsen będąc w zmowie z zakłamanym Polsatem podaje że Polsat jest numerem jeden we wszystkim...
odpowiedź
User
Tup
Dobrze się czujesz?
odpowiedź
User
Romek
Brawa dla wiadomości
odpowiedź