SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”

TVN tej telewizyjnej jesieni była najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym. Jedynym wzrostem wśród tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku liderem była telewizja TVN, króra względem analogicznego okresu rok wcześniej awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem okresu od 2 września do 9 grudnia 2017 roku spadł o 5,67 proc. i wyniósł 10,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

W jesiennej ramówce TVN znalazły się trzy nowości: seriale „Pułapka” z Agatą Kuleszą i „Pod powierzchnią” z Magdaleną Boczarską oraz reality-show „Wracajcie, skąd przyszliście”.

Na drugą pozycję spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,96 proc. do 9,96 proc.

Telewizja Polsat jesienią br. na głównej stacji pokazała cztery nowości. Dwa duże widowiska rozrywkowe „World of Dance - Polska” i „Śpiewajmy razem. All Together Now” oraz reality-show „Lepiej późno niż wcale” i kryminalny serial „Ślad”.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do jesieni 2017 roku zmalał o 0,86 proc. do 9,20 proc.

Wśród jesiennych nowości TVP1 znalazł się nowy serial „Drogi wolności” i cykl „Korona królów - Taka historia”.

Zyskała tylko TVP2

Czwarte miejsce przypadło TVP2, która jako jedyna z tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła wzrostem (8,74 proc. udziału; do góry o 2,10 proc.).

Stacja ta jesienią br. wprowadziła na antenę tylko jedną nowość „Bake Off Junior”, czyli dziecięca wersja „Bake Off - Ale ciacho!”.

- Analizując udziały w sezonie jesiennym widzimy dalszy spadek udziałów anten z grupy BIG4, co oznacza utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku. Procentowy spadek skumulowanych udziałów jest jednak mniejszy niż w roku ubiegłym. Pokazuje to, że duże stacje w większości poradziły sobie względnie dobrze. W grupie 4+ jedyną stacją, która kosmetycznie podniosła swój udział w widowni jest TVP2, ale musimy mieć na uwadze, z jak niskiego poziomu. Pozostałe anteny straciły udział w widowni, przy czym największą procentową stratę odnotował Polsat (9 proc.). Jest to tym dotkliwsze, że TVN który stracił „jedynie” 6 proc. w grupie ogólnej, mówiąc kolokwialnie, wygrał jesień - zarówno w 4+ jak i 16-49 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,54 proc. podczas ramówki jesiennej 2017 roku do 38,05 proc. jesienią 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, który awansował z szóstej pozycji. Udział tej stacji wyniósł 4,46 proc., po wzroście o 13,49 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,33 proc.; w dół o 3,78 proc.), TV Puls (3,44 proc.; wzrost o 9,21 proc.), TVP Info (3,39 proc.; - 13,08 proc.), TVN7 (3,25 proc.; - 2,40 proc.) i TTV (2,05 proc.; + 11,41 proc.).

Grupa komercyjna dla TVN

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,36 proc., po spadku o 1,26 proc. Drugi był Polsat, którego wynik w jesiennej ramówce br. zmniejszył się o 9,05 proc. do 11,15 proc.

Trzecia była TVP2 (7,30 proc udziału; w dół o 0,27 proc.), a oczko niżej plasowała się TVP1 (6 proc., wzrost o 0,84 proc.).

- O ile zwycięstwo w grupie komercyjnej nie jest niczym historycznie nowym o tyle pozycja lidera w grupie 4+ jest postawieniem kropki nad „i”. Dobry sezon dla TVN jest moim zdaniem pochodną dwóch rzeczy - po pierwsze konsekwentnej pracy ramówkowej - wahania w udziałach TVN są relatywnie nieduże w porównaniu z pozostałymi antenami. Po drugie - to już druga średnio udana jesień dla Polsatu, a przez to - efekt skali, który pomaga TVN - analizuje nam ekspertka.

Ranking 30 stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59.

W rankingach top 30 programów (w podziale na każdą z dziesięciu najchętniej oglądalnych stacji w 4+) w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku królowały te pozycje, które z reguły już od lat już przyciągają najwięcej widzów.

Na antenie TVN aż 27 pozycji zajęły „Fakty”. Najwięcej lokat w Polsacie - 7 – zajął flesz do głównego wydania „Wydarzeń” (pokazany w trakcie serialu „Pierwsza miłość”, ale ta produkcja do zestawienia nie wprowadziła ani jednej pozycji). W Jedynce 9 topowych audycji to emisje programu „Rolnik szuka żony”. Ranking top 30 programów w TVP2 w niemal całości - 28 pozycji - został okupiony przez serial „M jak miłość”.

Na antenie TVN24 wyróżniły się „Fakty po Faktach” (16 miejsc), w TV4 - „Informator” (12 lokat; pokazywany w trakcie hitowych seriali „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” i „Policjantki i policjanci”, które w rankingu zajęły odpowiednio 10 i 8 pozycji), w TV Puls - „Lombard. Życie pod zastaw” (17), w TVP Info - „Teleexpress Extra” (21), w TVN7 - „Programator” (17), a w TTV - prognoza pogody (9).

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lord
Sylwestra też wygral TVN?
0 0
odpowiedź
User
AAF
Z całym szacunkiem dla TVN: TVP na dnie, Polsat pędzi w stronę TVP, wielkiego wyboru nie ma.
0 0
odpowiedź
User
Kalinoś
Z całym szacunkiem ale z czego wynika rzekome zakończenie sezonu 9 grudnia? Zawsze sezon jesienny mierzony był od początku roku szkolnego do świąt a nie zakończenia emisji premier TVN
0 0
odpowiedź