SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” nie daje szans konkurencji

„Ojciec Mateusz” cały czas jest hitem – z konkurencją wygrywają zarówno czwartkowe premiery nowych odcinków, jak i ich niedzielne powtórki. Obie emisje mają niemal tyle samo widzów, ale to powtórki notują lepsze udziały w rynku. 

Z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cztery pierwsze odcinki trzeciej serii „Ojca Mateusza”, emitowane w czwartki o 20.20, oglądało średnio 4,71 mln widzów, a udział TVP 1 w tym czasie wynosił 29,52 proc. w 4+ i 23,90 proc. w 16-49.

Taką samą widownię – 4,71 mln osób – miały niedzielne powtórki serialu, emitowane w paśmie, gdy w przeszłości nadawano jego premiery (godz. 17.20). Udział Jedynki wtedy był jednak wyższy, bo wynosił odpowiednio 36,05 proc. i 30,38 proc.

W czasie nadawania „Ojca Mateusza” (zarówno jego premier jak i powtórek) TVP 1 jest liderem rynku telewizyjnego. W czwartki drugą pozycję w tym paśmie znajduje TVN, emitujący „Na Wspólnej” i „W11” - pozycje te dają stacji 19,83 proc. udziału. Dalej plasują się: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 13,74 proc.) i Polsat (12,31 proc.; „CSI: Kryminale Zagadki Nowego Jorku”, „Hotel 52”).

Natomiast w niedziele drugie miejsce zajmuje Polsat (11,09 proc.; „Światowe Rekordy Guinnessa” „Tylko nas dwoje”, „On i ona”, „Hotel 52”), trzecie – TVN (11,06 proc.; „Usta Usta”, „Milionerzy”), a czwarte – TVP 2 (8,73 proc.; „Wstęp wolny”, programy lokalne, „Panorama”).

Serial oglądają głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku

Premiery Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
04-03-2010 4 840 049 30,45% 24,39%
11-03-2010 4 987 007 30,60% 25,35%
18-03-2010 4 662 513 29,14% 23,61%
25-03-2010 4 337 937 27,83% 22,11%
średnia 4 706 594 29,52% 23,90%
 
Powtórki Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
07-03-2010 4 729 285 35,52% 27,93%
14-03-2010 5 413 126 39,05% 34,61%
21-03-2010 4 514 877 34,58% 30,02%
28-03-2010 4 189 917 34,77% 28,47%
średnia 4 711 247 36,05% 30,38%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Czwartki Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 – Ojciec Mateusz 4 706 594 29,52%
TVN 3 161 611 19,83%
TVP 2 2 190 210 13,74%
Polsat 1 962 126 12,31%
 
Niedziele Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 – Ojciec Mateusz 4 711 247 36,05%
Polsat 1 449 309 11,09%
TVN 1 445 811 11,06%
TVP 2 1 141 140 8,73%


Profil widowni „Ojca Mateusza

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 40,75% 85
  Kobiety 59,25% 114
Wiek  4-9 1,42% 24
   10-15 3,08% 44
  16 - 19 1,92% 33
  20 - 24 2,68% 33
  25 - 29 3,60% 40
  30 - 34 5,02% 61
  35 - 39 6,84% 96
  40 - 44 6,02% 93
  45 - 49 8,34% 117
  50 - 54 11,65% 141
  55 - 59 9,34% 123
  60+ 40,09% 206
Wlk. miasta Wieś 44,89% 115
  < 50 tys. 25,28% 105
  50-100 tys. 8,53% 100
  100-200 tys. 4,87% 61
  > 200 tys. 16,44% 81
Zawód Top management 5,54% 71
  Pracownicy średniego szczebla 13,35% 92
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,05% 94
  Emeryci 46,23% 186
  Inni 15,84% 49
Wykształcenie Podstawowe 53,91% 117
  Średnie 30,46% 103
  Wyższe 11,13% 97
  Inne 4,50% 35


 

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” nie daje szans konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl