„Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję
16. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,65 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 460 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 1 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 3,65 mln widzów. Przełożyło się to na 24,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością jak na razie cieszył się drugi odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 3,72 mln oglądających.
Odcinek po odcinku
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
01-09-2016 |
3 586 928 |
23,57% |
08-09-2016 |
3 722 523 |
25,96% |
15-09-2016 |
3 643 681 |
24,57% |
Średnio: |
3 649 993 |
24,66% |
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 460 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki czternastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,11 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 26,85 proc. oraz 18,21 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”, co przekłada się na 12,58 proc. udziału. Dalej plasują się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 8,95 proc.) oraz TVP2 (program kabaretowy i „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”; 7,28 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej na prowadzenie wysuwa się już jednak Polsat, który ma małą przewagę nad Jedynką. Dalsze miejsca zajmują: TVN i Dwójka.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 |
3 649 993 |
24,66% |
922 163 |
16,27% |
Polsat |
1 861 635 |
12,58% |
960 879 |
16,95% |
TVN |
1 324 825 |
8,95% |
629 194 |
11,10% |
TVP2 |
1 077 329 |
7,28% |
387 977 |
6,84% |
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,53 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję