Omnicom wycofuje się z Rosji
Grupa reklamowa Omnicom, do której w Polsce należą agencje DDB Warszawa, BBDO, OMD poinformował w czwartek, że wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu pozbycia się wszystkich swoich udziałów w tym kraju.
Omnicom wydał w czwartek oświadczenie, w którym informuje o wycofaniu swojego biznesu z Rosji.
„Możemy potwierdzić, że Omnicom wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu zbycia wszystkich naszych pozycji inwestycyjnych" - napisano w oświadczeniu.
"Zaplanowaliśmy uporządkowany proces, aby zapewnić ciągłość usług dla klientów i zapewnić przyszłość naszym rosyjskim kolegom, niektórzy są z Omnicom od dziesięcioleci. Spodziewamy się, że wszystko sfinalizujemy wkrótce" - czytamy.
Firma podkreśla też, jej priorytetem jest bezpieczeństwo i dobro ponad 200 pracowników i ich rodzin w Ukrainie. Omnicom jest w stałym kontakcie z szefami swoich ukraińskich agencji i wspiera ich pomocą humanitarną, w tym transportem, zakwaterowaniem, wizami, usługami tłumaczeniowymi, wsparciem w relokacji, zaopatrzeniem i wsparciem medycznym.
Omnicom zatrudnia w Rosji ok. 2 tys. osób. Wśród jej klientów na tamtejszym rynku są m.in. Daimler, Activision i Volkswagen - już wcześniej zdecydowały o wstrzymaniu działalności na rynku rosyjskim.
Holding jest ostatnim z grona największych grup reklamowych na świecie, który zdecydował o wycofaniu się z Rosji. W ostatnich dniach decyzje takie ogłosiły Interpublic, Publicis Groupe i Dentsu
Te trzy grupy współpracują z lokalnymi partnerami i prowadzą działania w celu przekazania aktywów tym partnerom w taki sposób, by działalność została utrzymana, ale już bez zaangażowania międzynarodowych grup reklamowych. Chodzi głównie o utrzymanie zatrudnienia.
Pierwszą grupą reklamową, która ogłosiła "wyjście z Rosji" było WPP. Chwilę wcześniej decyzję o zaprzestaniu działalności na rynku rosyjskim podjęła firma konsultingowa Accenture.
Havas Group, który działa w Rosji poprzez partnerstwo z lokalną firmą ADV prowadzi rozmowy w sprawie przeniesienia aktywów do tego partnera.
Polskie agencje z WPP pomagają Ukrainie
Aktywne działania pomocowe dla Ukrainy prowadzą polskie oddziały agencji należących do WPP (są to m.in. GroupM, Wavemaker, Mindshare, VMLY&R, Grey, Ogilvy, Cohn & Wolfe, Hill+Knowlton Strategies). Zapewniają relokację i wsparcie pracownikom agencji działających w Ukrainie, jak i rodzinom ukraińskich pracowników w Polsce. Pomoc obejmuje wsparcie finansowe i logistyczne w transporcie oraz zakwaterowaniu. Dotychczas skorzystało z niej ponad 100 obywateli Ukrainy.
- Jesteśmy świadomi, że jest to dopiero początek, dlatego pracujemy również nad bardziej „scentralizowaną” i długofalową pomocą – organizujemy mieszkania na wynajem długoterminowy, który opłacamy, wspieramy nasze koleżanki i kolegów z Ukrainy w rozpoczęciu pracy w Polsce oraz w dopełnieniu niezbędnych formalności związanych z zapisami do przedszkoli, szkół czy uczelni. Organizujemy również spotkania po ukraińsku dotyczące wsparcia psychologicznego i jesteśmy też w trakcie organizacji zajęć z języka polskiego. W działania na rzecz Ukrainy bardzo mocno zaangażowali się także nasi warszawscy pracownicy, z których jesteśmy bardzo dumni - mówi Izabela Albrychiewicz, WPP / GroupM Poland.
W Warszawie pozostało ok. 70 osób z Kijowa, a kolejne 30 zostało relokowanych do innych biur WPP w regionie CEE.
Poza wsparciem dla pracowników WPP z Ukrainy, holding zapewnił polskiemu zespołowi wsparcie psychologiczne w postaci ogólnodostępnych warsztatów i sesji online. Lokalne działania są częścią szerszego pakietu wsparcia dla ukraińskich pracowników.
WPP jest w stałym kontakcie z lokalnymi liderami i zapewnia pakiety finansowe oprócz pensji, w tym fundusz relokacyjny, daje dostęp do porad medycznych i prawnych oraz oferuje inne praktyczne zasoby, takie jak wsparcie imigracyjne dla wszystkich ewakuowanych. WPP stworzyła także globalną zbiórkę funduszy z UNHCR, agencją ONZ ds. uchodźców, aby pomóc w zapewnieniu pomocy humanitarnej ludziom zmuszonym do opuszczenia swoich domów i zobowiązał się do pomnożenia darowizn od pracowników WPP, w ramach funduszy wyrównawczych (matching-funds).
Dołącz do dyskusji: Omnicom wycofuje się z Rosji
Daje do myślenia.