Onet i RASP rosną dzięki akwizycjom, Allegro z GG blisko YouTube’a (Megapanel)
W wynikach Megapanelu z czerwca br. do danych Grupy Onet - RASP po raz pierwszy doliczono ruch z serwisów Skąpiec.pl i Opineo.pl, natomiast do Grupy Wirtualna Polska nie dodano jeszcze wyników Sportowefakty.pl. Wszystkie polskie portale zanotowały spore wzrosty zasięgu, ale więcej w skali roku zyskały Google, Facebook i YouTube.
Zdecydowanym liderem pod względem zasięgu w polskim internecie niezmiennie jest Google, którego serwisy w czerwcu br. odwiedziło 20,29 mln użytkowników (real users), o 154 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż o 2,26 mln więcej niż w czerwcu ub.r. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Tym samym Google osiągnął kolejny rekordowy wynik, po tym jak w maju br. pierwszy raz przekroczył poziom 20 mln użytkowników.
Kolejne dwa miejsca zajmują globalne serwisy społecznościowe Facebook i YouTube. Pierwszy w skali miesiąca zyskał 285,8 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 2,6 mln, natomiast drugi - odpowiednio 243,4 tys. i 2,22 mln.
Na kolejnych pozycjach niezmiennie plasują się Allegro z GG oraz czterej wydawcy największych portali horyzontalnych. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Wikipedia oraz Grupa Polskapresse - Media Regionalne.
Jeśli chodzi o polskie portale objęte audytem site centric, to Grupa Allegro - GG w skali miesiąca zyskała 593,6 tys. użytkowników, ale w skali roku prawie tylu samo ich straciła - dokładnie 593,1 tys.
Dwaj najwięksi wydawcy portali z treściami: Grupa Onet - RASP i Grupa Wirtualna Polska w maju dokonali akwizycji. Onet i RASP po przejęciu Skąpca i Opineo (więcej na ten temat) zyskała w skali miesiąca 318,2 tys. użytkowników, a Grupa WP jeszcze bez ruchu ze Sportowefakty.pl (więcej o tym przejęciu) - 309,4 tys. Przed rokiem strony Onetu i RASP były klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Wirtualnej Polski i Grupy o2.
Grupa Gazeta.pl zanotowała o 319,3 tys. odwiedzających więcej niż miesiąc wcześniej i o 873,7 tys. więcej niż rok wcześniej, a Grupa Interia.pl - odpowiednio o 435,5 tys. i 592,8 tys. więcej.
Jeśli chodzi o konkretne serwisy, to Google.pl w skali miesiąca zyskało 50,3 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 2,36 mln, natomiast Google.com - odpowiednio 421,1 tys. i 2,22 mln. Wzrosty Facebooka i YouTube analizowaliśmy przy pierwszej tabelce.
Czołowe polskie portale też zyskały, ale zwłaszcza w skali roku - znacznie mniej. Onet miał o 174,7 tys. więcej użytkowników niż w maju br. i o 501,3 tys. więcej niż w czerwcu ub.r., Allegro.pl - o 443,3 tys. i 275,2 tys. więcej, a WP.pl - o 223,8 tys. i 84,4 tys. więcej.
Pozostałe wyniki (liczba odsłon, dane aplikacji) na drugiej podstronie
1 2
Dołącz do dyskusji: Onet i RASP rosną dzięki akwizycjom, Allegro z GG blisko YouTube’a (Megapanel)