Za Facebook i Instagram trzeba płacić. Cena za Meta Verified za wysoka?
W tym tygodniu Meta wprowadziła do Polski płatną subskrypcję Facebooka i Instagrama, dającą dodatkowe korzyści. Zdaniem ekspertów z agencji digitalowych, oferta będzie najbardziej opłacalna dla twórców treści i influencerów.
Meta rozpoczęła wdrażanie w Polsce subskrypcji Meta Verified. Pakiet na Instagramie i Facebooku daje twórcom szerszy dostęp do weryfikacji i wsparcia technicznego w języku angielskim i polskim. Meta Verified jest dostępne do kupienia na platformach Instagram i Facebook w przeglądarce za 65 złotych miesięcznie oraz za 80 złotych miesięcznie na iOS i Android. Usług nie będzie dostępna na desktopowej wersji Instagrama.
Możliwość zakupu dla polskich użytkowników będzie stopniowo wdrażana w nadchodzących tygodniach - informuje Meta. Subskrypcja ma również pomóc w zwiększeniu zasięgów w wyszukiwaniu, komentarzach i rekomendacjach. Subskrypcja Meta Verified obejmuje głównie:
- plakietkę potwierdzającą, że użytkownik jest faktycznie osobą, za którą się podaje, oraz że konto zostało uwierzytelnione za pomocą dokumentu tożsamości;
- większą ochronę przed podszywaniem się dzięki monitorowaniu kont mogących atakować profile osób, które stają się popularne i zyskują obserwujących;
- możliwość kontaktu z zespołem wsparcia technicznego w przypadku problemów z kontem.
- dodatkowe naklejki w Stories i Reels
Katarzyna Spałek, head of social media w MullenLowe Warsaw zwraca uwagę, że za razie Meta Verified jest dostępna tylko dla osób fizycznych, a nie dla marek. - Z kolei oryginalne zweryfikowane odznaki na Instagramie i Facebooku były – i nadal są – specjalnie dostępne dla osób publicznych, celebrytów i marek. Na wstępnie trzeba rozróżnić te dwie funkcje - precyzuje ekspertka.
Cena za Meta Verified za wysoka?
Zdaniem przedstawicieli agencji digitalowych, cena za Meta Verified na poziomie co najmniej 65 złotych miesięcznie jest nie wygórowana względem tego konkurencyjnych usług tego rodzaju.
- Warto zauważyć, że jest to wyższa cena niż obecnie oferuje Twitter za weryfikację konta (ok. 8 USD/mc, czyli 32-34 zł). Niemniej jednak, biorąc pod uwagę, że Meta działa na ogromną skalę, przyciągając 3,8 miliarda użytkowników, w porównaniu do 396 milionów Twittera, można uznać tę cenę za uzasadnioną z punktu widzenia czysto finansowego - uważa Borys Marushchak, senior team leader z agencji Tigers.
Funkcjonalności subskrypcji najbardziej opłacalne dla influencerów
Pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci są zgodni- funkcje proponowane w ramach Meta Verified najbardziej przydadzą się twórcom treści i influencerom, narażonym na kradzieże cyfrowej tożsamości.
- Celebryci, politycy, zespoły muzyczne oraz firmy o szerokim zasięgu mogą czerpać ogromne korzyści z potwierdzenia swojej autentyczności i tożsamości w sieci. Dla nich istotne jest, aby ich klienci i fani mieli pewność, że kontaktują się z prawdziwą osobą lub oficjalnym profilem. Dodatkowo, unikalne naklejki i stikery dostępne dla posiadaczy Meta Verified mogą służyć jako znak rozpoznawczy, pomagając w wyróżnieniu się wśród konkurencji i budowaniu więzi z fanami i klientami - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Borys Marushchak z Tigers.
Katarzyna Spałek z MullenLowe Warsaw: - Plusy jakie widzę to na pewno aktywne monitorowanie przypadków podszywania się na kontach. Jest to szczególnie ważne dla Influcencerów oraz Content Creatorów pod kątem ochrony ich tożsamości (zwłaszcza teraz kiedy dochodzi możliwość tworzenia person w AI), ale przede wszystkim dla ich odbiorców aby wiedzieli czy faktycznie zwraca się do nich osoba którą świadomie zaczęli śledzić i mają radość z ich twórczości. Dodatkowo łatwiej będzie je odseparować od stron tworzonych przez fanów danej osoby.
Specjaliści zwracają również uwagę, że cenną funkcjonalnością subskrypcji mogą okazać się unikalne naklejki i stikery.
- Możemy dostrzec potencjał tej usługi, jeśli Meta wprowadzi dodatkowe funkcje lub rozszerzy zakres korzyści - wskazuje ekspert agencji Tigers Borys Marushchak.
Katarzyna Spałek zastanawia się czy Meta pójdzie śladem innych mediów społecznościowych i podzieli się zyskiem z gwiazdek z twórcami.
- Porównajmy, Twórca z jednej gwiazdki niejako ma otrzymać 0,01$, a na TikToku może uzyskać nawet 100 proc. z otrzymanych wpłat od obserwujących - analizuje szefowa działu social media MullenLowe Warsaw.
Ile firm z rynku polskiego może być zainteresowanych tą usługą? Czy agencje będą rekomendowały ją swoim klientom?
- Trudno jednoznacznie określić liczbę i profil firm zainteresowanych usługą Meta Verified na polskim rynku. Jednak można przypuszczać, że przedsiębiorstwa o silnej obecności w internecie i rozpoznawalnym brandzie mogą znaleźć wartość w wykupieniu tej usługi. Aktualnie nie widzimy konieczności polecania Meta Verified naszym klientom, jednak warto monitorować, jakie nowe funkcje Meta planuje wprowadzić w najbliższej przyszłości - wskazuje Borys Marushchak, senior team leader z agencji Tigers.
Dołącz do dyskusji: Za Facebook i Instagram trzeba płacić. Cena za Meta Verified za wysoka?