SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Opole 2009 z najwyższą widownią od dwóch lat

Zakończony w minioną niedzielę 46. Krajowy Festiwal PiosenkiPolskiej w Opolu oglądało prawie 4 mln widzów i był to najlepszywynik oglądalności imprezy od dwóch lat. - Festiwal był rozrywką nadobrym poziomie i ludzie to docenili - komentuje Roman Rogowiecki,dyrektor festiwalu.

Średnia widownia festiwalu wyniosła 3,96 mln osób, a udział TVP 1 wczasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 34,73 proc.w grupie 4+ i 31,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla Wirtualnemedia.pl.

Rok temu festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo 3,61 mlnoglądających, a udział Jedynki w grupie wszystkich widzów wyniósł33,65 proc. Natomiast dwa lata temu impreza miała co prawda wyższyudział w rynku (35,94 proc.), ale jej widownia była jeszcze niższai wyniosła 3,44 mln osób.

W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, największą popularnościącieszył się ostatni dzień festiwalu. Pokazany w niedzielędwuczęściowy koncert "Superduety" obejrzałośrednio 5,25 mln widzów przy udziale wynoszącym 39,57 proc.Najmniej oglądających przyciągnął natomiast konkurs"Debiuty", nadawany w piątek o 23.30 - oglądało gotylko 1,3 mln widzów, a udział TVP 1 wyniósł 22,37 proc.

W czasie transmisji popisów muzycznych z opolskiego amfiteatruJedynka zdystansowała konkurencyjne stacje, które miały wtedy ponaddwa razy niższy udział w rynku. Udział zajmującego drugie miejsceTVN-u wyniósł bowiem 14,25 proc., trzeciego Polsatu - 13,34 proc.,a czwartej Dwójki - 12,03 proc.

Jak wynika z danych telemetrycznych, Opole 2009przyciągnęło przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 30. rokużycia oraz mieszkańców małych i największych miast. Wpływy z reklamwyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 7,4 mln zł ibyły aż o 54 o proc. wyższe niż w ubiegłym roku (dane cennikowe bezrabatów).

Roman Rogowiecki zakładał, że tegoroczny festiwalprzyciągnie przed telewizory 4 mln widzów i tak się stało. Co jegozdaniem zdecydowało o powodzeniu imprezy? - Mieliśmy bardzo dobrekoncerty jak "Superduety" czy "Gwiazdorskie TowarzystwoMuzyczno-Wokalne", który dał widzom dużo zabawy, a impreza zostałazrealizowana w szybkim tempie - wyjaśnia w rozmowie zWirtualnemedia.pl. - Mam przekonanie, że nie byłotak dobrego festiwalu w XXI wieku. Czekam na to, co pokażąkonkurencyjne stacje, ale nie boję się, że nas pokonają -dodaje.

W przyszłym roku opolski festiwal odbędzie się w innym miejscu niżOpera Leśna, bowiem rozpoczął się już remont obiektu. Odnowionyamfiteatr gościć będzie festiwalowe gwiazdy dopiero za dwalata.

Oglądalność poszczególnych koncertów festiwalu


Wszyscy 4+16-49
DataKoncertAMRSHR %SHR %

12-06-2009GWIAZDORSKIE TOWARZYSTWOMUZYCZNO-WOKALNE3 607 01726,05%23,84%
12-06-2009PREMIERY3 69759429,82%27,22%
12-06-2009DEBIUTY1 302 74022,37%18,54%
średnia
2 84156227,51%24,57%

13-06-2009SUPERJEDYNKI4 69262134,64%32,87%
13-06-2009SUPERJEDYNKI4 454 04433,62%32,01%
13-06-2009KABARETON3 81413043,97%41,94%
średnia
4 223 56337,69%36,36%

14-06-2009SUPERDUETY5 263 10936,06%29,14%
14-06-2009SUPERDUETY5 25298343,46%36,46%
średnia
5 257 83139,57%32,79%

średnia Opole2009
3 960 54934,73%31,21%





Profil widza "Opola 2009"


ADH %AFF
PłećMężczyźni40,00%83

Kobiety60,00%116
Wiek4- 91,25%21

10-152,50%34

16 - 192,28%38

20 - 243,27%38

25 - 296,01%70

30 - 348,16%102

35 - 397,65%111

40 - 446,86%106

45 - 498,90%120

50 - 5411,42%138

55 - 5912,93%173

60+28,76%152
Wlk.miastaWieś36,08%92

< 50 tys.27,34%115

50-100 tys.8,21%97

100-200 tys.6,86%86

> 200 tys.21,51%104
ZawódTop management8,78%111

Pracownicy szczeblaśredniego15,59%110

Pracownicyfizyczni i rolnicy20,20%97

Emeryci40,61%153

Inne14,82%49
WykształceniePodstawowe47,65%106

Średnie33,38%111

Wyższe15,22%133

Inne3,75%28

Dołącz do dyskusji: Opole 2009 z najwyższą widownią od dwóch lat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl