SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Opole 2010 z niższą widownią, ale wzrosły wpływy z reklam

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio o ponad milion widzów mniej niż rok temu. Jednak w czasie transmisji Jedynka była liderem rynku i zarobiła z reklam ponad 10 mln zł.

Średnia widownia trzydniowego festiwalu wyniosła 2,83 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 27,38  proc. w grupie 4+ i 22,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

W tym roku najpopularniejszy był pierwszy dzień imprezy, czyli piątek 10 września br. – tego dnia festiwalowe koncerty przyciągnęły przed ekrany średnio 3,15 mln widzów, a udział kanału wyniósł 33,97 proc. Najwięcej widzów miała pierwsza część “Kabaretowej ligi TVP”, którą obejrzało aż 5,16 mln osób przy udziale kształtującym się na poziomie 40,30 proc.

Rok temu festiwal przyciągnął przed ekrany znacznie więcej osób, bo średnio 3,96 mln, co było rekordowym wynikiem w ostatnich latach, a udział TVP 1 wynosił odpowiednio 34,73 proc. i 31,21 proc. Z kolei dwa lata temu widownia wyniosła 3,61 mln, a udział w 4+ – 33,65 proc. Wtedy jednak impreza zorganizowana została w czerwcu br., gdy w głównych telewizjach ruszył już wakacyjny sezon powtórkowy. Teraz festiwal w Opolu, odbywając się w połowie września, zmierzyć musiał się z m.in. premierowymi odcinkami seriali i widowisk konkurencyjnych stacji naziemnych.

Jedynka ze starcia z konkurencją wypadła jednak zwycięsko – średnio podczas transmisji całego festiwalu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła stacja TVN z 18,83 proc. udziału, trzecia była Dwójka (13,92 proc.), a czwarty – Polsat (11,45 proc.).

Mimo spadku oglądalności opolska impreza była w tym roku, tak jak w poprzednich latach, najpopularniejszym festiwalem w polskiej telewizji. Organizowane przez Polsat pod koniec maja br. TOPtrendy 2010 jak i nadawany w TVP 2 Bydgoszcz Hit Festiwal 2010 w sierpniu, zgromadziły po 2,3 mln widzów.

Jak wynika z danych telemetrycznych, Opole 2010 przyciągnęło przed ekrany głównie kobiety, widzów w wieku od 35 do 39 lat i po 45. roku życia oraz mieszkańców wsi i średnich miast.

Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 10,5 mln zł i były o 42 proc. wyższe niż w ubiegłym roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).


Oglądalność 47. KFPP w Opolu

        Wszyscy 4+ 16-49
Data Program Start Koniec AMR SHR % SHR %
10-09-2010 SERIALOWY PRZEBOJ LATA 20:25 21:20 4 413 515 30,78% 26,61%
10-09-2010 KABARETOWA LIGA TVP 21:38 22:34 5 157 504 40,30% 38,44%
10-09-2010 DEBIUTY 22:53 00:15 2 272 956 30,81% 27,04%
10-09-2010 KABARETOWA LIGA TVP 00:30 01:23 1 082 342 33,91% 32,19%
Średnia 3 147 551 33,97% 30,83%
 
11-09-2010 SERIALOWY PRZEBOJ LATA 20:15 20:17 2 714 324 19,69% 13,36%
11-09-2010  SUPERJEDYNKI /TRANSMISJA/ 20:22 21:24 3 415 853 23,43% 17,83%
11-09-2010 SUPERJEDYNKI /TRANSMISJA/ 21:41 22:49 3 170 864 23,59% 19,20%
11-09-2010 LASKOWIK I MALICKI W OPOLU 23:13 00:51 2 324 757 33,37% 22,27%
Średnia 2 871 890 26,17% 19,61%
 
12-09-2010 KOMBII W OPOLU 21:21 22:03 2 585 558 17,26% 14,29%
12-09-2010 PIOSENKA JEST DOBRA NA WSZYSTKO 22:24 23:35 1 727 300 18,79% 12,39%
Średnia 2 048 043 18,04% 13,30%
 
Średnia Opole 2010     2 828 537 27,38% 22,36%


Widownia imprezy na tle konkurencji

  Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 – Opole 2010 2 828 537 27,38%
TVN 1 945 292 18,83%
TVP 2 1 438 407 13,92%
Polsat 1 182 673 11,45%


Profil widza festiwalu 

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 37,74% 78
  Kobiety 62,26% 120
Wiek  4-9 1,18% 20
   10-15 2,09% 30
  16 - 19 1,92% 33
  20 - 24 3,24% 40
  25 - 29 4,04% 45
  30 - 34 6,84% 84
  35 - 39 8,43% 119
  40 - 44 6,14% 95
  45 - 49 8,90% 125
  50 - 54 10,90% 132
  55 - 59 13,19% 174
  60+ 33,14% 170
Wlk. miasta Wieś 40,62% 104
  < 50 tys. 23,57% 98
  50-100 tys. 9,73% 114
  100-200 tys. 6,03% 75
  > 200 tys. 20,04% 98
Zawód Top management 7,29% 94
  Pracownicy średniego szczebla 14,50% 100
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 20,04% 99
  Emeryci 41,35% 166
  Inni 16,82% 52
Wykształcenie Podstawowe 49,09% 107
  Średnie 34,23% 115
  Wyższe 13,41% 117
  Inne 3,27% 25


 

Dołącz do dyskusji: Opole 2010 z niższą widownią, ale wzrosły wpływy z reklam

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kilof
Ewidentnie program Spiewaj i Walcz bardzo pomogl Debiutom. Ten wynik mowi sam za siebie i nawet Malicki nie poradzil. Przypominam, ze byla to decyzja dyr. Wojciecha Hoflika zeby Debiuty podprowadzic eliminacjami. Brawo Panie Wojtku! Niestety nie wszystkich dyrektorow stac na taka dalekowzrocznosc :(
0 0
odpowiedź
User
Elo
Tak jak samozwańczy reżyser Kęcik potrafi zepsuć koncert tak nikt!
Może już pora poduczyć się trochę, a nie paradowac w szaliczku po gabinetach koleżków, co?
20 12
odpowiedź
User
MATRIX
DEBIUTY LEPSZE OD SUPERJEDYNEK! TO DAJE DO MYŚLENIA.
MŁODA SIŁA NADCHODZI!
20 12
odpowiedź