Orange Polska z niższymi wpływami i zyskiem w 2015 r., więcej klientów telefonii mobilnej i internetu
W 2015 roku Orange Polska zanotował 11,8 miliarda złotych przychodów i 254 miliony zysku netto. To oznacza spadki rok do roku, operatorowi przybyło jednak abonentów usług komórkowych i internetowych.
W komunikacie podsumowującym wyniki finansowe za ub.r. Orange poinformował, że zanotował przychody na poziomie 11,8 mld zł, co oznacza spadek o 351 mln zł i 2,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednocześnie jednak spadek przychodów został ograniczony wobec jego dynamiki na poziomie 4,5 proc. w roku 2014. Spadkowi przychodów towarzyszy słabszy wynik dotyczący zysku netto operatora - 254 mln zł i spadek o 52,5 proc. w zestawieniu z 535. mln zł wykazanymi w roku 2014.
- Nasze wyniki finansowe za 2015 r. były zgodne z oczekiwaniami - ocenia w komunikacie Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansów. - Osiągnęliśmy cel w zakresie przepływów pieniężnych. Na ich wysokość wpłynął pierwszy rok realizacji projektu rozbudowy łączy światłowodowych stanowiącego przyszłościową inwestycję w poprawę jakości sieci. Dynamika przychodów była lepsza dzięki mniejszemu wpływowi regulacyjnemu oraz poprawie w segmencie usług mobilnych - opisuje Nowohoński. - W ciągu najbliższych trzech lat zamierzamy agresywnie inwestować w pozyskanie klientów usług mobilnych i - w miarę rozbudowy sieci - stacjonarnych usług szerokopasmowych. W efekcie zbudujemy długoterminową wartość dla spółki i jej wszystkich interesariuszy, co pozwoli nam powrócić na ścieżkę wzrostu - zapowiada.
Rok 2015 był dla Orange Polska korzystny pod względem liczby klientów mobilnych i internetowych. W raportowanym okresie operator osiągnął poziom 15,906 mln aktywnych kart SIM, co oznacza wzrost o 277 tys. porównaniu z końcem roku 2014. Większa była także liczba przyłączeń abonamentowych, która wyniosła 682 tys. i była najwyższa od 2007 r. O 32 proc. (do poziomu 2 mln) wzrosła liczba użytkowników mobilnego internetu szerokopasmowego. O 5,1 proc. zmniejszyła się natomiast liczba klientów korzystających z usług prepaid.
- Ubiegły rok przyniósł nam przede wszystkim sukces w aukcji na częstotliwości LTE, pierwszy etap rozbudowy sieci światłowodowych oraz spektakularne osiągnięcia komercyjne w segmencie mobilnych usług abonamentowych - najlepsze od wielu lat - zaznacza Bruno Duthoit, odchodzący prezes zarządu Orange Polska.
W ub.r. Orange Polska po raz kolejny zanotował spadek popularności szerokopasmowych usług stacjonarnych - liczba użytkowników takich łączy zmniejszyła się o 136 tys. To samo dotyczy liczby abonentów telefonii stacjonarnej, która spadła o 318 tys.
Dołącz do dyskusji: Orange Polska z niższymi wpływami i zyskiem w 2015 r., więcej klientów telefonii mobilnej i internetu