„Paczki wdzięczności” promujące kawę Prima (wideo case study)
Prezentujemy opis kampanii kawy Prima pod hasłem „Paczki wdzięczności”, za którą agencja FCB Warsaw otrzymała Brązowego Lwa na festiwalu Cannes Lions.
Kampania „Paczki wdzięczności” była prowadzona od marca do maja br. z okazji 25-lecia istnienia marki kawy Prima (produkowanej przez D.E. Master Blenders).
Podstawą było przypomnienie, że w latach 80. Polacy otrzymali ponad 30 milionów paczek z artykułami niedostępnymi wtedy u nas, m.in. markową kawą i słodyczami. W ramach akcji odszukano niektóre osoby i organizacje, które wysyłały takie paczki, i stworzono platformę pozwalającą wysłać własną „paczkę wdzięczności” z opakowaniem kawy Prima, odwdzięczając się za otrzymaną pomoc.
W spotach pokazano trzy osoby, m.in. dwukrotnego mistrza olimpijskiego w zapasach Andrzeja Wrońskiego, które odwiedzają po 25 latach swoich darczyńców w Szwecji, Francji i we Włoszech. Po raz pierwszy mają szansę spotkać się przy kawie z tymi, od których przez wiele lat otrzymywali bezinteresowną pomoc.
Akcja obejmowała też reklamy w telewizji (spoty 90-, 45- i 30-sekundowe), prasie, internecie i punktach sprzedaży. Oprócz agencji FCB Warsaw (odpowiadającej za strategię i kreację) pracowały przy niej dom produkcyjny Papaya Films (produkcja spotów), studio Rio de Post (postprodukcja spotów), dom mediowy Havas Media (planowanie i zakup mediów), agencja Think Kong (działania w internecie) oraz agencja On Board (aktywności public relations).
- Jestem bardzo dumny i zadowolony, że kampania dla marki Prima „Paczki Wdzięczności”, która dostała Lwa w Cannes, nie jest ghostem. Jest dużą zintegrowaną kampanią dla prawdziwego klienta, prawdziwej marki. Nagroda w Cannes znaczy dla agencji bardzo dużo, w szczególności za tego typu kampanię - skomentował nagrodę w Cannes Lions Marcin Godlewski, dyrektor zarządzający FCB Warsaw. - Agencja FCB pozycjonuje się jako „Change Agency”, agencja, której kampanie zmieniają zachowania konsumentów. Taka jest właśnie kampania dla marki Prima i takie kampanie przygotowujemy dla naszych innych klientów, dla których zmiana zachowania ich konsumentów jest kluczowa do dalszego rozwoju biznesu - podkreślił.
Dołącz do dyskusji: „Paczki wdzięczności” promujące kawę Prima (wideo case study)