SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pani Domu” pięć razy więcej z reklam, „Polityka” w dół o 30 proc.

W listopadzie br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam niecałe 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody „Pani Domu” były ponad pięć razy większe niż w listopadzie ub.r., a wpływy „Polityki” – o ponad 30 proc. niższe.

Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism w listopadzie br. wyniosły 230,13 mln zł (netto, bez autopromocji), co oznacza spadek o 5,8 proc. w porównaniu z listopadem 2009 roku – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl.

Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) „na papierze” zarobił z reklam 19,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych – wynoszący 32 proc. – zanotowała „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Natomiast „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zyskał z reklam o 6 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 9,8 proc. mniej, „Claudia” (G+J Polska) – 6,3 proc. mniej, a „Playboy” (Marquardt Media Polska) – 8,5 proc. mniej.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Pani Domu” (Edipresse Polska) były w listopadzie dokładnie o 538,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Warto przypomnieć, że czasopismo to od lipca br. ukazuje się co dwa tygodnie, podczas gdy wcześniej było tygodnikiem (więcej o tej zmianie).

Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej, „Wprost” (AWR Wprost) – 5,9 proc. więcej, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) – 3,2 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  XI.2010 XI.2009
Newsweek Polska 10 660 393 zł 13 227 225 zł
Wprost 9 471 083 zł 8 942 415 zł
Tele Tydzień 9 127 767 zł 9 709 389 zł
Twój Styl 6 919 044 zł 6 117 563 zł
Viva! 6 839 836 zł 7 579 036 zł
Polityka 6 556 800 zł 9 630 400 zł
Claudia 5 951 971 zł 6 351 403 zł
Przyjaciółka 5 057 089 zł 4 897 702 zł
Pani Domu 4 393 196 zł 816 006 zł
Playboy 4 330 275 zł 4 730 937 zł
monitorowane tytuły razem 230 132 384 zł 244 163 880 zł

Dołącz do dyskusji: „Pani Domu” pięć razy więcej z reklam, „Polityka” w dół o 30 proc.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polityka....
A kto rozsądnie myślący chce opłacać zdegenerowane "dziennikarstwo" :P
Polityka to jedno z ostoi pobolszewizmu w najgorszym wykonaniu :P
Znaczna część społeczeństwa o tym wie jedynie do garstki "czytelników" to nie dociera a i "dziennikarze" również nie przyjmują tego do wiadomości :P
ale to ich małpy i ich cyrk :P
0 0
odpowiedź
User
3 grosze
Polityka ze swoim cyrkiem zbytnio nie różni się od innych redkacji. Ja się tgylko pytam, gdzie idą te zarobione pieniądze? Bo nie na honoraria dla dziennikarzy, którzy dostają zazwyczaj jakieś marne ogryzki, a wszystko jedzie na młodych naiwncyh marzących o prac w mediach i dających się wyciskać jak cytryny!
0 0
odpowiedź