SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pani” i „Claudia” z największymi wzrostami wpływów z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP10 magazynów)

W ciągu dziesięciu miesięcy br. magazyny zarobiły na reklamach blisko 3,3 mld zł, zwiększając je o 12,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. Największy wzrost przychodów zanotowały w tym czasie „Pani” i „Claudia”. Mniej zarobił „Newsweek Polska”.

Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do października br. wyniosły 3,28 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych, bez rabatów). W porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku oznacza to wzrost o 12,7 proc.

Najwięcej na publikacji reklam zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który zwiększył wpływy reklamowe o 18,7 proc., do 223,2 mln zł. Ten tytuł jest jednym z najlepiej sprzedających się miesięczników w Polsce.

Drugie miejsce na podium przypadło dwutygodnikowi „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami w wysokości 149,6 mln zł (wzrost o 3,9 proc.), a trzecią lokatę zajął „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 138,4 mln zł (20 proc. więcej w skali roku). Ten tv guide jest najlepiej sprzedającym się tygodnikiem.

Z czołówki największych pod względem przychodów reklamowych magazynów największą dynamikę miał w omawianym okresie miesięcznik „Pani” (Wydawnictwa Bauer). Jego przychody rok do roku wzrosły o 44,5 proc., z 57,5 do 83,1 mln zł. O 21,3 proc. zarobił w tym czasie miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) – 72,6 mln zł.

O 13,8 proc. wzrosły wpływy z reklam magazynu „Show” (Wydawnictwo Bauer) – do 66,3 mln zł, a o 11,8 proc. - przychody z reklam „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), do 71,6 mln zł. „Party” (Edipresse Polska) zarobiło w okresie od stycznia do października br. 89,7 mln zł, czyli 6,9 proc. więcej niż rok temu, zaś „Wprost” (PMPG) - 103,5 mln zł (wzrost o 2,8 proc.).

„Newsweek Polska” (RASP Polska) jako jedyny z czołówki magazynów zanotował spadek wpływów z reklam – jego przychody spadły w skali roku o 3,6 proc., do 88,8 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2015

I-X 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

188 049 180 zł

223 222 028 zł

18,7

VIVA

143 914 594 zł

149 577 474 zł

3,9

TELE TYDZIEŃ

115 291 166 zł

138 380 236 zł

20

WPROST

100 744 594 zł

103 515 413 zł

2,8

PARTY

83 981 203 zł

89 740 890 zł

6,9

NEWSWEEK POLSKA

92 090 614 zł

88 779 231 zł

-3,6

PANI

57 515 911 zł

83 134 837 zł

44,5

CLAUDIA

59 798 812 zł

72 553 292 zł

21,3

PRZYJACIÓŁKA

64 059 252 zł

71 624 303 zł

11,8

SHOW

58 253 174 zł

66 304 426 zł

13,8

razem

2 908 705 455 zł

3 278 790 336 zł

12,7

Dołącz do dyskusji: „Pani” i „Claudia” z największymi wzrostami wpływów z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP10 magazynów)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl