ViacomCBS zmienia się w Paramount Global. Paramount+ ma prawie 33 mln użytkowników
Na koniec 2021 roku należący do ViacomCBS serwis VoD Paramount+ miał 32,8 mln użytkowników, zaś wszystkie usługi streamingowe koncernu posiadały ponad 56 mln abonentów. Według zapowiedzi ViacomCBS zmienia nazwę na Paramount Global, w planach są nowe filmy i seriale, między innymi „Sonic. Szybki jak błyskawica 3”, „Star Trek 4” oraz nowy sezon „Halo”.
Serwis Paramout+ to platforma VoD należąca do koncernu ViacomCBS, który jest także właścicielem platformy Showtime. Paramount+ (wcześniej CBS All Access) zadebiutował na początku marca 2021 r. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej - filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W USA dostęp do serwisu na miesiąc kosztuje 4,99 dol. w wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium. Według nieoficjalnych informacji Paramount+ ma się pojawić m.in. w Polsce w połowie 2022 r. pod marką SkyShowtime.
Czytaj także: ViacomCBS nawiązuje współpracę ze Sky, aby wprowadzić w Europie Paramount+
Coraz więcej użytkowników
ViacomCBS podał niektóre wyniki biznesowe, związane głównie z obszarem usług VoD. Zgodnie z nimi w czwartym kwartale 2021 r. serwis Paramount+ zwiększył liczbę subskrybentów o ponad 7 mln, co dało platformie na koniec roku bazę 32,8 użytkowników. Wzrosła także liczba abonentów Showtime (o z górą 2 mln), co w sumie oznaczało, że na koniec ub.r. ViacomCBS zanotował ponad 56 mln subskrybentów swoich usług streamingowych.
Łączna sprzedaż koncernu w ostatnim kwartale 2021 r. wzrosła o 16 proc., napędzana niemal w całości przez streaming. Firma wygenerowała 1,3 mld dol. sprzedaży z działalności streamingowej, co stanowi wzrost o 48 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Pomimo tego, zyski ViacomCBS spadły do 557 mln dol. w czwartym kwartale w porównaniu do 1,18 mld dol. rok do roku. Przychody wzrosły o 16 proc. do 8 mld dol. z 6,87 mld dol.
Paramount Global zamiast ViacomCBS
W oddzielnym komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl poinformowano, że ViacomCBS przejdzie rebranding i zmienia swoją nazwę na Paramount Global (w skrócie Paramount), co ma oddawać ambicje koncernu skierowane w coraz większym stopniu na segment filmów i VoD. Na razie nie podano bliższych szczegółów dotyczących terminu tych zmian oraz nowej identyfikacji marki.
Akcje spółki będą notowane na giełdzie Nasdaq jako PARAA (akcje zwykłe klasy A), PARA (akcje zwykłe klasy B) i PARAP (akcje uprzywilejowane), począwszy od notowań 17 lutego 2022 r.
- Paramount to idea: obietnica bycia najlepszym – zaznaczyła Shari Redstone, niewykonawcza przewodnicząca rady dyrektorów. - Obietnica ta zawsze była w centrum naszych aspiracji jako zarządcy ponad stuletniego dorobku filmowego oraz firm i marek, które definiowały i redefiniowały rozrywkę dla kolejnych pokoleń.
- Ikoniczny szczyt Paramount symbolizuje bogatą historię naszej firmy jako pionierów w Złotej Erze Hollywood. Dziś, gdy przyjmujemy nazwę Paramount, stajemy się jednocześnie twórcami nowej, ekscytującej przyszłości – skomentował z kolei Bob Bakish, prezes i dyrektor generalny.
Czytaj także: ViacomCBS zamyka kanały telewizyjne
Zgodnie z zapowiedzią dzięki Paramount+ i SkyShowtime, firma będzie miała usługi streamingowe dostępne na ponad 60 rynkach w Wielkiej Brytanii, Ameryce Łacińskiej, Kanadzie, Australii, Korei Południowej, na Karaibach i wszystkich głównych rynkach w Europie do końca tego roku.
W 2023 r. firma zwróci się z kolei w stronę Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu, wykorzystując silne tempo rozwoju Paramount+, aby zwiększyć swoją obecność w każdym regionie świata. Spółka zamierza dotrzeć do 100 mln subskrybentów transmisji strumieniowych do 2024 r.
ViacomCBS zapowiedział także zmianę w swojej ofercie streamingowej. Użytkownicy Paramount+ będą mogli połączyć ofertę tego serwisu z platformą Showtime. która teraz kosztuje w USA 10,99 dol. miesięcznie. Abonenci Paramount+ otrzymają możliwość dokupienia dostępu do Showtime, a łączona usługa będzie kosztowała 12 dol. miesięcznie w wersji z reklamami, lub 15 dol. w abonamencie bez przekazu reklamowego.
Będą nowości
Podczas konferencji dla inwestorów liderzy ViacomCBS zapowiedzieli także, że w ofercie go serwisów VoD w nadchodzących miesiącach pojawi się wiele nowych tytułów filmowych i serialowych. Oto ich lista:
- „Tulsa King”
- „NCIS: Sydney”
- „A Gentleman in Moscow”
- „Sexy Beast”
- „Simon Beckett’s The Chemistry of Death”
- „Yonder”
- „Halo” (sezon 2)
- „Cecilia” (sezon 2)
- „Los Enviados” (sezon 2)
- „Super Pumped” (sezon 2)
- „Billions” (sezon 7)
- „Ciche miejsce 3"
- „Sonic. Szybki jak błyskawica 3”
- „Knuckles”
- „SpongeBob Kanciastoporty”
- „Star Trek 4”
- „SEAL Team”
- „Nastoletni wilkołak”
- „Wojownicze Żółwie Ninja”
- „Transfomers”
- „Blue’s Big City Adventure”
- „Dora poznaje świat”
- „Beavis and Butt-Head”
- „South Park”
- „1932”
- „Land Man”
- „Lioness”
Dołącz do dyskusji: ViacomCBS zmienia się w Paramount Global. Paramount+ ma prawie 33 mln użytkowników