Pernod Ricard przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju do roku 2030
Pod hasłem „Good Times from a Good Place” firma Pernod Ricard przyjęła plan działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności do 2030 roku. Wśród ważnych dla firmy wartości są edukacja w zakresie odpowiedzialnego spożywania alkoholu czy troska o miejsce pochodzenia.
Grupa Pernod Ricard przyjęła osiem konkretnych zobowiązań do realizacji do 2030 roku, zgodnych z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dotyczą one czterech obszarów: troski o miejsce pochodzenia, doceniania ludzi, wytwarzania w obiegu zamkniętym i odpowiedzialnej gościnności.
Zostały one wyznaczone w odpowiedzi na problemy, przed którymi stoi Grupa i cały świat, takimi jak zmiana klimatu, prawa człowieka czy gospodarowanie odpadami. Cele mają określone terminy do osiągnięcia do 2030 roku, co umożliwi śledzenie postępów.
W zakresie troski o miejsce pochodzenia, do 2025 roku Grupa opracuje projekty pilotażowe w zakresie rolnictwa regeneratywnego na terenie swoich winnic w ośmiu regionach winiarskich (Argentynie, Kalifornii, Cognac, Szampanii, Hiszpanii, Australii, Nowej Zelandii i Chinach), naśladując naturalne procesy w celu poprawy jakości warstwy uprawnej gleby, zlewni rzek i ekosystemów.
W ciągu kolejnych trzech lat Grupa zapewni pełną równość płac, a do 2030 roku kadra kierownicza wyższego szczebla będzie zespołem w składzie zgodnym z zasadą gender balance. Ponadto do 2030 roku wszyscy pracownicy zdobędą nowe umiejętności dzięki regularnym szkoleniom.
Troska o środowisko i konsumentów
Pernod Ricard zobowiązała się, że do 2025 przestanie używać elementów promocyjnych wykonanych z plastiku jednorazowego użytku, a opakowania będą w całości wykonane z materiałów nadających się do ponownego wykorzystania, biosurowców lub materiałów nadających się do przetworzenia lub kompostowania.
Oprócz tego, do 2030 roku Grupa wprowadzi w charakterze pilotażu pięć nowych metod dystrybucji win i alkoholi mocnych, zgodnych z modelem gospodarki w obiegu zamkniętym i pomoże zwiększyć współczynnik recyklingu na 10 największych rynkach, gdzie ten współczynnik jest niski.
Do 2030 roku wszystkie spółki Pernod Ricard na świecie przeprowadzą na pełną skalę przynajmniej jeden program walki z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Do tego czasu Pernod Ricard rozszerzy swój program Responsible Party na obszar całego świata, chcąc dotrzeć do przynajmniej miliona młodych osób.
Oprócz powyższych ośmiu zobowiązań głównych, w ramach planu działania do roku 2030 Grupa Pernod Ricard opracowała także projekty przyjęcia zaleceń ONZ w zakresie praw człowieka, zasobów wodnych i energii odnawialnej.
Dołącz do dyskusji: Pernod Ricard przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju do roku 2030