Piotr Walter: wyniki lepsze niż przewidywaliśmy
W 2007 roku TVN miał przychody wyższe o 34 proc. - wyniosły one około półtora miliarda. W 2008 roku największym projektem będzie budowa nowych studiów, uruchomienie dużego projektu internetowego, który zintegruje kontent grupy TVN oraz inwestycja w HD.
- Przychody netto wzrosły o 34 proc. do półtora miliarda z 1,165 mln zł w 2006 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 38 proc. do 482 mln zł. Marża operacyjna wynosiła 31 proc. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 39 proc. do 554 mln zł z 400 mln zł w 2006 r. Marża EBITDA wyniosła 36 proc. w porównaniu do 34 proc. w 2006 r. Wyłączając koszty programu motywacyjnego EBITDA wyniosła 599 mln zł zaś marża EBITDA wyniosła 39 proc. Skorygowany zysk netto wzrósł o 42 proc. do 330 mln zł - powiedział wczoraj Piotr Walter, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy TVN.
W sumie udział w rynku grupy TVN, łącznie z kanałami tematycznymi, zwiększył się do 21,8 proc. To o punkt procentowy więcej niż przed rokiem. Walter podkreślił sukces TVN24. - TVN24 zwiększył całodobowy udział w rynku w grupie docelowej do 6,2 proc. z 4,2 proc. w 2006 roku.
- Dla Onetu był to również udany rok. Średni całkowity czas spędzany na stronach Onet.pl w okresie jedenastu miesięcy zakończonych 30 listopada 2007 roku wzrósł do 65,2 mln godzin miesięcznie z 51,5 mln godzin miesięcznie w 2006 roku - powiedział szef Onetu Łukasz Wejchert.
- Najważniejszym naszym projektem było uruchomienie lokalizatora Zumi. Rynek tzw. "yellow pages" szacujemy dziś na ok. 300 mln zł - dodał.
W 2007 roku uruchomiono platformę TVN24.pl, która w tym momencie zajmuje 5 pozycję pod względem serwisów newsowych.
W maju ub. r. zakupiono Mango Media, spółkę działającą na rynku telesprzedaży. Walter powiedział, że plany, co do nowych projektów, udaje się realizować w stu procentach. Uruchomiony również w zeszłym roku TVN CNBC Biznes, na dzień dzisiejszy odbiera 2,4 mln gospodarstw domowych. - Naszym celem jest wzrost zasięgu tego kanału.
TVN przewiduje, że rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w 2008 roku o 13 proc. Sam zamierza rosnąć bardziej niż rynek, czyli o około 18-20 proc.
Prezes TVN odniósł się też do konkurencji. Według niego odświeżony w zeszłym roku TV Puls wzrośnie w 2008 roku o 2-3 proc. - Nie widzimy zagrożenie na tym polu powiedział. Zapytany o Telewizję Polsat powiedział, że walka będzie toczyć się na ramówki i okaże się, która z nich bardziej przypadnie widzom do gustu.
W planach na ten rok jest uruchomienie dużego projektu internetowego, który zintegruje kontent grupy TVN. Projekt internetowy ma być przede wszystkim rozrywkowy i skierowany będzie do młodszej grupy niż grupa komercyjna TVN 16-49 lat.
W pod koniec tego roku ma pojawić się nowy kanał telewizyjny TVN
Warszawa.
- Na jego przykładzie będziemy sprawdzać, na ile opłacalne jest
wejście na inne rynki regionalne - powiedział Piotr Walter.
Grupa zmienia wcześniejsze plany i podaje, że w tym roku nie będzie ekspansji na rynki zagraniczne, w tym na rynki wschodnie.
- W tym roku nie przewidujemy ekspansji na rynki zagraniczne. Zapowiadaliśmy ekspansję, bo uważaliśmy, że ona się opłaca z punku widzenia biznesowego. Jeżeli po głębszej analizie nic na to nie wskazuje, nie zastanawiamy się nad zmianą planów ani sekundy - mówił Walter.
W tym roku największą inwestycją będzie budowa nowych dużych obiektów, gdzie TVN przeniesie większość produkcji, realizowanej obecnie w wynajmowanych studiach.
- Nie chcę zależeć od rynku. Dlatego już w tym roku zaczynamy dwie duże inwestycje w Warszawie i Krakowie. Będą to dwie nowe siedziby z częścią produkcyjną i studyjną - powiedział Piotr Walter. Studio w Warszawie kosztować będzie 233 mln zł.
Piotr Walter zamierza też inwestować w wysoką rozdzielczość obrazu (HD).
- Kiedy rok temu mówiłem, że polski rynek nie dojrzał jeszcze do inwestycji w HD, bo jest wciąż nieopłacalna, chciałem zobaczyć jaką to wywoła reakcję. Teraz jednak wiem, że tego się nie da uniknąc, więc chcemy być pierwsi - tłumaczył Walter.
Dołącz do dyskusji: Piotr Walter: wyniki lepsze niż przewidywaliśmy