Robot-kelner obsługuje klientów polskich restauracji Pizza Hut
Firma AmRest, prowadząca w Polsce sieć Pizza Hut wprowadziła w wybranych restauracjach robota o nazwie BellaBot. Maszyna mająca przypominać kota zajmuje się dostarczaniem zamówień do stolików gości i może wchodzić w interakcje z klientami restauracji.
Sieć Pizza Hut pojawiła się w Polsce w 1992 r. na zasadach franczyzy. Obecnie markę Pizza Hut oraz KFC obsługuje w naszym kraju firma AmRest.
Robot jako kelner
Od maja br. goście dwóch restauracji Pizza Hut w Polsce, warszawskiego Zodiaka przy ul. Widok 26 oraz lokalu Wrocław Rynek, mogą zostać obsłużeni przez roboty-kelnerów.
Pizza Hut prowadzi w ten sposób test robotów BellaBot. Roboty z obliczami kotów na wyświetlaczach, mają nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach gości, ale pomagają w ich codziennej obsłudze, wspierając pracę zespołu restauracji.
AmRest twierdzi, że BellaBot to pierwszy w Polsce robot-kelner, który w inteligentny i autonomiczny sposób dostarcza dania prosto z pieca do stolików gości. Posiada 4 podświetlane tace o łącznej ładowności 40 kg, może więc udźwignąć 2 razy więcej niż człowiek, dzięki czemu jednorazowo dostarczanych jest więcej zamówień, w szybszym tempie. Kelnerzy zyskują cenny czas, który mogą poświęcić gościom.
Zgodnie z zapewnieniami, dzięki zaawansowanej technologii robot-kelner jest w stanie bezpiecznie i precyzyjnie poruszać się pomiędzy stolikami. Może przywitać gości, zaprowadzić do dowolnego stolika, a po dotarciu do celu powiadomić o tym głosowym przypomnieniem numeru stołu.
Czytaj także: Lokale KFC i Pizza Hut nadal działają w Rosji, AmRest chce urosnąć o ponad 10 proc.
BellaBot to robot o wyglądzie kota, który wchodzi w interakcję z człowiekiem. Maszyna nie tylko wygląda jak kot, ale nawet miauczy. Mimiką i głosem reaguje na drapanie za uchem, czy głaskanie. Nowy kelner może również umilić urodziny gości restauracji - potrafi śpiewać Sto Lat.
- Pizza Hut, jako marka idąca z duchem czasu i chcąc uatrakcyjnić doświadczenie, jakim jest wizyta w naszej restauracji, podąża za nowinkami technologicznymi. Restauracja w warszawskim Zodiaku, przy ul. Widok 26, jako pierwszy lokal marki w Polsce wprowadził urządzenie BellaBot, czyli robota-kelnera – zaznacza w komunikacie Krzysztof Nester, kierownik regionalny restauracji Pizza Hut Zodiak w Warszawie. - Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dwóch robotów jednocześnie - działają one w trybie kooperacji, odciążając pracowników i podnosząc jakość obsługi klienta. Choć obecność robotów na razie jest na etapie testów, widzimy że wywołują one uśmiech na twarzach gości, którzy chętnie robią sobie z nimi zdjęcia, czy nagrywają filmy.
Czytaj także: 36 proc. Amrest rozpoczął proces zawieszenia działalności w Rosji
Zgodnie z zapowiedzią, w ciągu najbliższych tygodni na profilach w mediach społecznościowych Pizzy Hut na gości restauracji czeka konkurs. Wystarczy zrobić zdjęcie Belli jak porusza się po lokalu, udostępnić je i oznaczyć profil Pizza Hut, a można zdobyć zniżkę do wykorzystania w restauracji.
Dołącz do dyskusji: Robot-kelner obsługuje klientów polskich restauracji Pizza Hut
Pytanie na serio - kto będzie kupował te wszystkie produkty i dla kogo one będą produkowane ? Kto będzie płacił podatki...i nie mniej ważne głosował ? ;)
IT i rozwój, w tym cyfryzacja życia nie daje miejsc pracy 1 do 1, bo wszędzie Excel, a nawet zmniejszą liczbę potrzebnych pracowników ? A usługi to praca może nie niewolnicza, ale w 90% kiepsko płata, nie rozwija itd.
Co do robota - kot ? Bo ma taki rysunek ? Równie dobrze mógłby to być słoń albo zielony ludzik, sorry jeżdżący kawałek plastiku, który pewnie odbiera miejsca pracy - czy pizza przez to jest tańsza ?