SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKN Orlen wchodzi w e-commerce

PKN Orlen planuje inwestycje w obszarze handlu internetowego. To element przyjętej strategii rozwoju koncernu na lata 2017-2021.

Produkty mają być sprzedawane w modelu click&collect (zakup online z odbiorem osobistym na stacji Orlenu) lub na zasadach klasycznego sklepu internetowego. Paliwowy koncern nie zdradza na razie żadnych szczegółów na temat terminów wdrażania nowej inwestycji oraz jej zakresu.

Wiadomo, że plany uruchomienia sprzedaży internetowej stanowią element przyjętej strategii rozwoju spółki w obszarze handlu pozapaliwowego.

- Zgodnie z ogłoszoną w 2016 roku strategią koncernu na lata 2017-2021 jednym z istotnych kierunków rozwoju obszaru detalicznego są usługi e-commerce, związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów. Na tym etapie jest jednak zdecydowanie zbyt wcześnie, by mówić o konkretnej formule czy terminach wdrożenia tego typu rozwiązań przez koncern - czytamy w komunikacie PKN Orlen przesłanym do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl.

Jak dodają przedstawiciele spółki, zapowiedzi wejścia w sektor e-commerce wprowadzane będą niezależnie od ostatnio ogłoszonych planów rozszerzenia sprzedaży hurtowej na stacjach o kilkanaście grup produktów (w tym mięsa, ubrań czy sprzętu AGD).

- Plany rozwojowe obszaru e-commerce, są niezależne od pilotażu zmian systemu dystrybucji oferty sklepowej w ramach naszej sieci - informuje biuro prasowe PKN Orlen.

PKN Orlen uruchomi punkty szybkich ładowarek do samochodów elektrycznych

Orlen rozpoczyna pilotażowy projekt instalowania szybkich ładowarek do samochodów elektrycznych na swych stacjach paliw. Inwestycja realizowana będzie w latach 2018-19, a pierwsze punkty zostaną uruchomione jeszcze w tym roku - zapowiedział płocki koncern.

PKN Orlen podał, że w związku z planem uruchomienia punktów ładowania ogłoszono postępowanie zakupowe RFP na 23 ładowarki o mocy 50 kW i 100 kW. "Jeszcze w 2018 r. kierowcy będą mieli możliwość naładowania aut elektrycznych na wybranych stacjach zlokalizowanych przy trasach tranzytowych w Polsce" - podkreśliła spółka.

Według PKN Orlen "planowane punkty ładowania będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim". "Wszystkie punkty zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym" - zapowiedział płocki koncern. Wyjaśnił jednocześnie, że "stacja szybkiego ładowania o mocy 50 kW po stronie prądu stałego, pozwala na naładowanie akumulatorów pojazdu elektrycznego z poziomu 20 do 80 proc. pojemności w ok. 20-30 minut".

PKN Orlen zaznaczył, że konkretne lokalizacje punktów ładowania, które planuje uruchomić spółka, "zostaną podane w dalszej części postępowania zakupowego". "Oprócz lokalizacji tranzytowych, ładowarki pojawią się również pod siedzibami firmy w Płocku i Warszawie" - przyznał płocki koncern.

"Inwestycja w elektromobilność w Polsce, wpisująca się w strategiczne plany rozwojowe naszej gospodarki, pozwoli nam znacząco poszerzyć know-how, zdobyte między innymi na zagranicznych rynkach. Będzie również ważnym bodźcem rozwojowym dla całego rynku paliw alternatywnych w naszym kraju. Chcemy by w 2019 r. kierowcy korzystający z aut elektrycznych mogli przejechać przez całą Polskę głównymi szlakami komunikacyjnymi, korzystając z naszych punktów ładowania" - powiedział prezes PKN Orlen Wojciech Jasiński, cytowany w środowym komunikacie spółki.

Jak podkreślił płocki koncern, inwestycja związana z uruchomieniem punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych wpisuje się w strategię rozwoju tej spółki, "przewidującą konsekwentne przygotowywanie sieci do sprzedaży paliw alternatywnych". "Już teraz w ramach współpracy z firmą Tesla, na stacjach grupy Orlen działają punkty ładowania samochodów elektrycznych tego producenta w Polsce, na stacji Orlen w Kostomłotach oraz w Katowicach, i w Niemczech, w miejscowościach Grimmen w Meklemburgii-Pomorze Przednie i Uckerfelde w Branderburgii" - przypomniała spółka.

PKN Orlen dodał, że także w Czechach "planuje rozwój sieci punktów ładowania dostępnych na stacjach Benzina w partnerstwie z CEZ" - obecnie działa tam jeden punkt, zlokalizowany w mieście Vrchlabi.

PKN Orlen wspomniał również, że w 2017 r. uruchomiono pierwszy pilotażowy punkt dla aut zasilanych wodorem na niemieckiej stacji tego koncernu działającej pod marką Star, w miejscowości Muelheim, a "w tym roku planowane są dalsze działania w tym obszarze". Spółka dodała, że w Czechach na 35 stacjach należących do jej grupy można tankować CNG.

PKN Orlen to największy podmiot branży rafineryjno-petrochemicznej w Polsce i jeden z największych tego typu w Europie. Na terenie Polski ma 1758 stacji paliw. Pod koniec drugiej połowy zeszłego roku koncern wprowadził markę własną O!, w ramach której obecnie sprzedawana jest woda, w planach zaś jest powiększanie asortymentu o przekąski, słodycze i napoje. Jest to element strategii rozbudowy obszaru handlu detalicznego, głównie za pośrednictwem sieci sklepów O!Shop.

Dołącz do dyskusji: PKN Orlen wchodzi w e-commerce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gal gadot
I człowiek będzie chciał tylko zatankować, a tu przed nim kolejka kupujących ziemniaki, zabawki, buty, chomika, płyty chodnikowe, wódę i znicz. Aż w końcu ja dotrę do kasy, sprzedawca pyta się: co dla Pana. A ja powiem: no nie uwierzy Pan, paliwo z dwójki!

To będzie wyglądało tak:

Sprzedawca: niestety proszę Pana nie mogę Panu wymienić punktów Orlen na chomika, bo w reklamie to dotyczyło tylko wybranych stacji objętych promocją, poza tym tylko pluszowe, a Pan wziął żywego...
Dziecko: w płacz
Sprzedawca (kontynuuje): ...a poza tym to promocja jest tylko od 17:24 do 17:28 w nieparzyste dni tygodnia na tydzień przed pełnią księżyca i jak klient ma zielone buty i Pan nie spełnia tych warunków
Klient1: to ja żądam z kierownikiem!
Dziecko: syrena na pełen regulator
Menel z kolejce się zatacza i strąca półkę z chipsami, która przewraca się na płyty chodnikowe oraz kuchenki mikrofalowe i lampki choinkowe
Ja na końcu kolejki: nosz k***a
Kierownik: Czy jest jakiś problem?
Klient1: Bo ja proszę Pana chciałem wymienić punkty Orlen na chomika, tankuję tu od dziada pradziada, moim przodkowie tankowali konia na tej stacji po drodze na wykopki!
Kierownik: No ale wie Pan, są zasady, no my nie możemy, system nie puszcza.
Klient1: Taaaak? To ja tu napiszę na internecie jak traktujecie stałych klientów! Chamy! Chodź Brajanek!
Płyty chodnikowe krzywo ustawione przewracają się na klatki z chomikami.
Problem rozwiązany.
Klient2: Dzieńdobry, bo ja chciałem znicz zielony i z krótszym knotem, a są tylko czerwone z dłuższym, poza tym bym wolał plastikowy.
Ja nadal na końcu kolejki: nosz k***a
Klient2: I wiem Pan co, jeszcze może zapalniczkę... albo może zapałki? Jak Pan sądzi, co jest lepsze do zapalania zniczy? Zapalniczka, czy zapałki?
Sprzedawca: Wie Pan, to zależy od wielu kwestii...
[tu następuje 10 minutowa analiza lepszości jednego nad drugim]
Klient2: Albo wie Pan co, to ja na razie podziękuję, pomyślę w domu, natomiast hot doga poproszę.
Klient3: Poproszę płytę chodnikową, ale nie tą, co się przewróciła na chomiki, bo jest brudna!
Ja nieustannie na końcu kolejki: nosz k***a
Na stację wchodzi klient z odkurzaczem: bo ja chciałem oddać na serwis...
0 0
odpowiedź
User
Esttr
Gal Gadot dobra analiza: D Lepiej, żeby ten scenariusz nie wszedł w życie, bo byśmy zwariowali. Dlatego dobrze, że wdrażają E-commerce, ale przed nimi jeszcze dostosowanie się do nowych przepisów Uni Europejskiej w kwestii RODO. Duże przedsiębiorstwa mają teraz zagwostkę dotyczącą nowych przepisów, które muszą wdrożyć do maja. Czytałem o tym trochę w magazynie Nowej Sprzedaży. Możliwe, że do tego czasu Orlen nie zdążyć, przejść na E-commerce.A w sprzedaży bezpośredniej lepiej, żeby nie byli tak zautomatyzowani na proces sprzedaży, bo to by im źle wróżyło. Klienci zamawialiby już tylko przez internet.
0 0
odpowiedź
User
Polak
juz wiemy po co zakaz handlu w niedziele - zeby zyski z Orlenu zwiekszyc i przezrec przy korycie wpierajac fanatyczna prawice
0 0
odpowiedź