PKO BP wycofuje ulotki reklamowe Mini Ratki wprowadzające w błąd
Po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów PKO BP zobowiązał się do usunięcia ze swoich oddziałów ulotek reklamujących pożyczkę gotówkową Mini Ratka, które mogły wprowadzać odbiorców w błąd co do jej faktycznej kwoty.
UOKiK podjął postępowanie dotyczące ulotek Mini Ratki w grudniu ub.r., kiedy trwała bożonarodzeniowa kampania reklamowa tej pożyczki. Z ulotek, pod hasłem „Mini Ratka w mgnieniu oka na wyciągnięcie ręki”, wynikało z nich, że bank zaliczał do kwoty kredytu (tej przeznaczanej na potrzeby kredytobiorcy) również koszty jego udzielenia, np. prowizję i ubezpieczenie. W efekcie klienci mieli do dyspozycji mniejszą ilość gotówki niż wskazywały na to ulotki.
- Przy długim okresie spłaty kredytowane koszty mogły osiągnąć nawet blisko 30 proc. kwoty pożyczki. Zatem treść reklamy może wprowadzać konsumentów w błąd co do kwoty pożyczki, którą spodziewają się otrzymać - opisuje Monika Stec-Nowak, dyrektor departamentu ochrony interesów konsumentów w UOKiK-u.
Urząd poinformował o swoich ustaleniach PKO BP, który zobowiązał się do dobrowolnego usunięcia zakwestionowanych ulotek ze swoich placówek. Ponadto po uprawomocnieniu się decyzji prezesa UOKiK-u będzie musiał ją opublikować na swojej stronie internetowej i do 1 października złożyć sprawozdanie o realizacji zobowiązania w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: PKO BP wycofuje ulotki reklamowe Mini Ratki wprowadzające w błąd