Poczty mailowe: zyskuje Gmail, w dół serwisy Wirtualnej Polski i Onetu
Najpopularniejszym serwisem poczty mailowej pozostaje Poczta.wp.pl, przy czym w skali roku zanotowała spory spadek zasięgu, podobnie jak witryny Onetu i Interii, i ma już niewielką przewagę nad zyskującym Gmailem. Na o2.pl poczta mailowa generuje ponad trzy czwarte całego ruchu.
Serwis mailowy na WP.pl w marcu br. odwiedziło 5,87 mln internautów, którzy wykonali w nim 1,49 mld odsłon (w tym 143,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 7 godzin i 8:57 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna miała o 172,9 tys. użytkowników więcej niż Gmail, który nie jest objęty w badaniu audytem site-centric, dlatego nie ma jego dalszych statystyk.
Pocztę mailową Onetu odwiedziło 4,19 mln internautów, którzy wykonali 644,4 mln odsłon. Poczta.o2.pl zanotowała 2,95 mln użytkowników i 733,9 mln odsłon, a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników i 177,2 mln odsłon. Na tych dwóch stronach internauci spędzili średnio po ponad 7 godzin, a na witrynie Onetu - 6 godzin i 37 minut.
Z pocztą mailową o2.pl całkowicie zintegrowany jest Tlen.pl, który w marcu br. miał 417,5 tys. użytkowników, 88,4 mln odsłon oraz 6 godzin i 41:42 minuty - te statystyki zostały włączone do danych poczty o2.pl.
Pozostałe serwisy mailowe są zdecydowanie mniej popularne - żaden z nich nie osiągnął w marcu poziomu 500 tys. użytkowników. W tej grupie jest m.in. Poczta.gazeta.pl z 241,6 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 32:23 minuty średniego czasu korzystania.
Czołowe serwisy poczty mailowej w marcu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
WP.pl - poczta |
5 866 551 |
1 489 802 488 |
143 389 461 |
07:08:57 |
27,09% |
Gmail.com |
5 693 611 |
- |
- |
- |
26,29% |
Onet.pl - poczta |
4 189 693 |
644 378 804 |
5 578 254 |
06:37:02 |
19,34% |
o2.pl - poczta |
2 974 878 |
733 949 191 |
60 326 782 |
07:24:56 |
13,73% |
Interia.pl - poczta |
2 489 310 |
177 161 560 |
39 958 371 |
07:05:39 |
11,49% |
Poczta mailowa na WP.pl w ciągu roku straciła 311 tys. użytkowników (to 5 proc. w dół). Co prawda liczba odsłon serwisu zwiększyła się aż o 952,5 mln (czyli o 177,2 proc.), a średni czas korzystania z niego o 34:17 minuty (8,7 proc. w górę), ale te wzrosty - podobnie jak w przypadku witryn Onetu i o2.pl - wynikają głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).
Za to Gmail zyskał w skali roku 469,1 tys. polskich użytkowników (to 9 proc. w górę). Serwis od kilku lat notuje systematyczne wzrosty zasięgu - w 2012 i pierwszej połowie 2013 roku miał zazwyczaj po 4-4,5 mln odwiedzających, w drugim półroczu 2013 roku - już 4,5-4,9 mln. W styczniu ub.r. po raz pierwszy przekroczył poziom 5 mln użytkowników (zanotował ich 5,11 mln), a styczniu br. osiągnął rekordowe jak dotąd 6 mln użytkowników i pierwszy raz wyprzedził serwis mailowy WP.pl, który odwiedziło 5,91 mln internautów.
Poczta na Onet.pl straciła w skali roku 233,5 tys. użytkowników (5,3 proc. w dół), a na o2.pl zyskała 35,4 tys. (1,3 proc. w górę). Serwis mailowy Interii przy 81,4 tys. odwiedzających mniej niż rok wcześniej (3,2 proc. w dół) zanotował o 13,6 mln odsłon więcej i 55:23 minuty dłuższy średni czas korzystania (to wzrosty o 8,3 i 15 proc.).
Czołowe serwisy poczty mailowej rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
marzec 2015 |
marzec 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
WP.pl - poczta |
5 866 551 |
1 489 802 488 |
07:08:57 |
6 177 574 |
537 366 917 |
06:34:40 |
Gmail.com |
5 693 611 |
- |
- |
5 224 520 |
- |
- |
Onet.pl - poczta |
4 189 693 |
644 378 804 |
06:37:02 |
4 423 157 |
188 306 906 |
05:09:13 |
o2.pl - poczta |
2 974 878 |
733 949 191 |
07:24:56 |
3 075 298 |
289 834 440 |
02:08:50 |
Interia.pl - poczta |
2 489 310 |
177 161 560 |
07:05:39 |
2 570 727 |
163 540 628 |
06:10:16 |
Portalowi o2.pl poczta mailowa zapewniła w marcu ok. 80 proc. ruchu, a WP.pl - ok. połowy (w tym przypadku statystyki poczty o2.pl podajemy bez ruchu z domeny Tlen.pl). Na Onecie z poczty skorzystało 30,3 proc. wszystkich użytkowników, wykonując 20 proc. odsłon całego portalu, a na Interii było to 28,6 proc. użytkowników i 18,2 proc. odsłon.
Zdecydowanie najmniejsze znaczenie poczta mailowa ma w statystykach Gazeta.pl - w marcu skorzystało z niej tylko 3 proc. użytkowników portalu, generując ruch stanowiący 0,9 proc. jego wszystkich odsłon.
Poczty mailowe głównych portali w marcu 2015 (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||||
serwis |
poczta mailowa |
cały portal |
proc. RU |
proc. odsłon |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|||
WP.pl |
5 866 551 |
1 489 802 488 |
07:08:57 |
11 849 285 |
2 784 082 282 |
05:27:08 |
49,51 |
53,51 |
Onet.pl |
4 189 693 |
644 378 804 |
06:37:02 |
13 812 067 |
3 209 219 711 |
05:05:37 |
30,33 |
20,08 |
o2.pl |
2 714 855 |
645 592 085 |
07:05:47 |
3 569 040 |
751 457 317 |
05:50:49 |
76,07 |
85,91 |
Interia.pl |
2 489 310 |
177 161 560 |
07:05:39 |
8 712 597 |
974 322 230 |
03:17:39 |
28,57 |
18,18 |
Gazeta.pl |
241 579 |
3 581 042 |
00:32:23 |
7 929 776 |
393 392 507 |
00:53:10 |
3,05 |
0,91 |
Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: zyskuje Gmail, w dół serwisy Wirtualnej Polski i Onetu