„Pokemon Go” straciło ponad połowę polskich użytkowników, ubyło kobiet i osób młodych
Z gry mobilnej „Pokemon Go” we wrześniu i październiku korzystało ponad dwa razy mniej polskich użytkowników urządzeń z Androidem niż w lipcu. Podobnie zmalała liczba uruchomień aplikacji i średni czas korzystania z niej. Wśród jej użytkowników mocno spadł udział kobiet, osób w wieku 15-34 lat i ze średnim wykształceniem.
Udostępniona na początku lipca gra „Pokemon Go” rekordową popularność w Polsce i na całym świecie osiągnęła w tamtym miesiącu. U nas korzystało z niej wtedy 9,5 proc. użytkowników urządzeń z Androidem, a łączną liczbę Polaków korzystających z niej szacowano na 1,5 mln.
Jak wynika z badania Mobience realizowanego przez firmę Spicy Mobile, w sierpniu gra zanotowała już niższe statystyki na urządzeniach z Androidem: zasięg zmalał z 9,5 do 7,46 proc., liczba uruchomień - z 229,65 do 211,43 mln, a średni dzienny czas korzystania przez użytkownika - z 36 do 28:40 minuty.
We wrześniu i październiku spadki pogłębiły się: zasięg zmalał do 3,9-3,8 proc., liczba uruchomień do 101,88 mln w październiku, a średni czas korzystania przez użytkownika - do 17:57 minuty.
Taki trend spadkowy prognozowali niektórzy eksperci. - Część społeczeństwa poddała się chwilowemu „bzikowi” . Teraz wszystko wraca do normy. Przypuszczamy, że to dopiero początek spadku. Wydaje się, że będzie jeszcze większy wraz ze zmianą aury na mniej sprzyjającą spacerom. Na pewno po tej grze pojawią się kolejne aplikacje - czy to użytkowe, czy rozrywkowe korzystające z rzeczywistości rozszerzonej - komentowała na początku września Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile.
Statystyki "Pokemon Go" w Polsce na Androidzie w 2016 r. |
|||
(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
Miesiąc |
Zasięg |
Liczba uruchomień |
Czas na użytkownika |
Lipiec |
9,50% |
229 645 915 |
36m |
Sierpień |
7,46% |
211 429 451 |
28m 40s |
Wrzesień |
3,80% |
162 932 788 |
24m 15s |
Październik |
3,86% |
101 879 332 |
17m 57s |
Od lipca do października odsetek kobiet grających w Polsce w „Pokemon Go” zmniejszył się z 44 do 30 proc., a mężczyzn - wzrósł z 56 do 70 proc. Aplikacja straciła też dużo użytkowników w wieku 15-24 lat (ich odsetek zmalał z 50 do 42 proc.) i 25-34 lat (spadek z 41 do 37 proc.), ze średnim wykształceniem (w dół z 32 do 11 proc.) oraz mieszkających w miastach mających od 100 do 500 tys. mieszkańców.
Dane demograficzne polskich użytkowników "Pokemon Go" na Androidzie |
||
(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
VII 2016 |
X 2016 |
Płeć |
||
Kobiety |
44% |
30% |
Mężczyźni |
56% |
70% |
Wiek |
||
15-24 |
50% |
42% |
25-34 |
41% |
37% |
35-44 |
7% |
14% |
45+ |
3% |
7% |
Wykształcenie |
||
Niższe niż średnie |
66% |
78% |
Średnie |
23% |
11% |
Wyższe |
12% |
11% |
Miejsce zamieszkania |
||
Miasto do 20 tys. mieszkańców |
9% |
8% |
20–49 tys. mieszkańców |
9% |
11% |
50–99 tys. mieszkańców |
7% |
8% |
100–199 tys. mieszkańców |
12% |
8% |
200–500 tys. mieszkańców |
14% |
8% |
Powyżej 500 tys. mieszkańców |
18% |
19% |
Wieś |
31% |
36% |
W październiku „Pokemon Go” znalazło się na szóstym miejscu wśród gier androidowych pod względem zasięgu. Liderem była aplikacja „Pou” (6,98 proc.) przed „Subway Surfers” (6,63 proc.) i „My Talking Tom” (6,28 proc.).
Jeśli chodzi o liczbę uruchomień i średni czas korzystania przez dzień, „Pokemon Go” zostało wyprzedzone tylko przez „My Talking Tom”, który zanotował 114,18 mln uruchomień i 25:50 przeciętnego czasu korzystania.
Najpopularniejsze gra w Polsce na Androidzie w październiku 2016 r. |
||||
(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
Lp. |
Nazwa |
Zasięg |
Liczba uruchomień |
Czas na użytkownika |
1 |
Pou |
6.98% |
52 124 527 |
16m 32s |
2 |
Subway Surfers |
6.63% |
43 812 083 |
11m 55s |
3 |
My Talking Tom |
6.28% |
114 177 189 |
25m 50s |
4 |
slither.io |
5.14% |
16 424 238 |
3m 56s |
5 |
My Talking Angela |
4.38% |
42 127 476 |
4m 46s |
6 |
Pokémon GO |
3.86% |
101 879 332 |
17m 57s |
7 |
Talking Tom Gold Run |
2.8% |
14 323 967 |
4m 12s |
8 |
Piano Tiles 2 (Don't Tap...2) |
2.77% |
6 421 541 |
52s |
9 |
Exploration Lite |
2.74% |
26 235 546 |
14m 36s |
10 |
Color Switch |
2.36% |
17 548 058 |
3m 51s |
Dołącz do dyskusji: „Pokemon Go” straciło ponad połowę polskich użytkowników, ubyło kobiet i osób młodych