SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pokemon Go” straciło ponad połowę polskich użytkowników, ubyło kobiet i osób młodych

Z gry mobilnej „Pokemon Go” we wrześniu i październiku korzystało ponad dwa razy mniej polskich użytkowników urządzeń z Androidem niż w lipcu. Podobnie zmalała liczba uruchomień aplikacji i średni czas korzystania z niej. Wśród jej użytkowników mocno spadł udział kobiet, osób w wieku 15-34 lat i ze średnim wykształceniem.

Udostępniona na początku lipca gra „Pokemon Go” rekordową popularność w Polsce i na całym świecie osiągnęła w tamtym miesiącu. U nas korzystało z niej wtedy 9,5 proc. użytkowników urządzeń z Androidem, a łączną liczbę Polaków korzystających z niej szacowano na 1,5 mln.

Jak wynika z badania Mobience realizowanego przez firmę Spicy Mobile, w sierpniu gra zanotowała już niższe statystyki na urządzeniach z Androidem: zasięg zmalał z 9,5 do 7,46 proc., liczba uruchomień - z 229,65 do 211,43 mln, a średni dzienny czas korzystania przez użytkownika - z 36 do 28:40 minuty.

We wrześniu i październiku spadki pogłębiły się: zasięg zmalał do 3,9-3,8 proc., liczba uruchomień do 101,88 mln w październiku, a średni czas korzystania przez użytkownika - do 17:57 minuty.

Taki trend spadkowy prognozowali niektórzy eksperci. - Część społeczeństwa poddała się chwilowemu „bzikowi” . Teraz wszystko wraca do normy. Przypuszczamy, że to dopiero początek spadku. Wydaje się, że będzie jeszcze większy wraz ze zmianą aury na mniej sprzyjającą spacerom. Na pewno po tej grze pojawią się kolejne aplikacje - czy to użytkowe, czy rozrywkowe korzystające z rzeczywistości rozszerzonej - komentowała na początku września Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile.

Statystyki "Pokemon Go" w Polsce na Androidzie w 2016 r.

(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL

Miesiąc

Zasięg

Liczba uruchomień

Czas na użytkownika

Lipiec

9,50%

229 645 915

36m

Sierpień

7,46%

211 429 451

28m 40s

Wrzesień

3,80%

162 932 788

24m 15s

Październik

3,86%

101 879 332

17m 57s

Od lipca do października odsetek kobiet grających w Polsce w „Pokemon Go” zmniejszył się z 44 do 30 proc., a mężczyzn - wzrósł z 56 do 70 proc. Aplikacja straciła też dużo użytkowników w wieku 15-24 lat (ich odsetek zmalał z 50 do 42 proc.) i 25-34 lat (spadek z 41 do 37 proc.), ze średnim wykształceniem (w dół z 32 do 11 proc.) oraz mieszkających w miastach mających od 100 do 500 tys. mieszkańców.

Dane demograficzne polskich użytkowników "Pokemon Go" na Androidzie

(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

VII 2016

X 2016

Płeć

Kobiety

44%

30%

Mężczyźni

56%

70%

Wiek

15-24

50%

42%

25-34

41%

37%

35-44

7%

14%

45+

3%

7%

Wykształcenie

Niższe niż średnie

66%

78%

Średnie

23%

11%

Wyższe

12%

11%

Miejsce zamieszkania

Miasto do 20 tys. mieszkańców

9%

8%

20–49 tys. mieszkańców

9%

11%

50–99 tys. mieszkańców

7%

8%

100–199 tys. mieszkańców

12%

8%

200–500 tys. mieszkańców

14%

8%

Powyżej 500 tys. mieszkańców

18%

19%

Wieś

31%

36%

W październiku „Pokemon Go” znalazło się na szóstym miejscu wśród gier androidowych pod względem zasięgu. Liderem była aplikacja „Pou” (6,98 proc.) przed „Subway Surfers” (6,63 proc.) i „My Talking Tom” (6,28 proc.).

Jeśli chodzi o liczbę uruchomień i średni czas korzystania przez dzień, „Pokemon Go” zostało wyprzedzone tylko przez „My Talking Tom”, który zanotował 114,18 mln uruchomień i 25:50 przeciętnego czasu korzystania.

Najpopularniejsze gra w Polsce na Androidzie w październiku 2016 r.

(dane z badania Mobience) WIRTUALNEMEDIA.PL

Lp.

Nazwa

Zasięg

Liczba uruchomień

Czas na użytkownika

1

Pou

6.98%

52 124 527

16m 32s

2

Subway Surfers

6.63%

43 812 083

11m 55s

3

My Talking Tom

6.28%

114 177 189

25m 50s

4

slither.io

5.14%

16 424 238

3m 56s

5

My Talking Angela

4.38%

42 127 476

4m 46s

6

Pokémon GO

3.86%

101 879 332

17m 57s

7

Talking Tom Gold Run

2.8%

14 323 967

4m 12s

8

Piano Tiles 2 (Don't Tap...2)

2.77%

6 421 541

52s

9

Exploration Lite

2.74%

26 235 546

14m 36s

10

Color Switch

2.36%

17 548 058

3m 51s

Dołącz do dyskusji: „Pokemon Go” straciło ponad połowę polskich użytkowników, ubyło kobiet i osób młodych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DW
Owczy pęd bywa krótki.
0 0
odpowiedź
User
humanista
Pytanie: ile to jest dwa razy mniej?
0 0
odpowiedź
User
eryk
Nic dziwnego. Sami cziterzy przez BlueStacks grają na fakeGPS nie wychodząc z domu.
0 0
odpowiedź