'Polityka' od środy droższa o 50 groszy
Od najbliższej środy 21 stycznia br. tygodnik "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) kosztować będzie 5 zł, czyli o 50 groszy więcej niż dotychczas. Wydawca pisma podwyżkę tłumaczy rosnącymi kosztami wydawniczymi.
- Ceny papieru w ciągu ostatnich dwóch lat poszły do góry, a szczególny ich wzrost miał miejsce w ostatnim roku - mówi nam Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy "Polityki". Podkreśla, że decyzja o podwyżce nie ma związku z wpływami z reklam, które mogą spaść w tym roku w wyniku kryzysu. - Oczywiście przyglądamy się rynkowi reklamowemu, ale trudno przewidzieć jaka będzie na nim sytuacja - dodaje Zmelonek. Wydawca nie planuje zmiany ceny tygodnika w prenumeracie, gdzie nadal kosztować będzie 4 zł.
"Polityka" podwyższa cenę jako trzecia w segmencie tygodników opinii. Pod koniec grudnia ub.r. swoję cenę z 4,50 zł do 5 zł podniósł "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), a na początku stycznia br. z 4,50 zł do 5,50 zł zdrożał "Wprost" (AWR "Wprost"). Możliwe, że swoją cenę podwyższy niebawem także "Przekrój" (Edipresse Polska), kosztujący nadal 4,50 zł.
Do najbliższego numeru "Polityki" dołączone będzie drugie wydanie 44-stronicowego dodatku o życiu i pasjach "Sztuka życia". Publikacja ukaże się z całym nakładem numeru (225 tys. egz.). Wydanie oisma z dodatkiem będzie promowane w telewizji (TVN, TVN24, TVN Style), radiu (Trójka, Tok FM), w internecie (Onet.pl), a także w tygodniku "Forum". Za kreację kampanii odpowiada dział promocji "Polityki", za produkcję spotu telewizyjnego - Adah Advertising, a media zakupił dom mediowy Starcom.
Dołącz do dyskusji: 'Polityka' od środy droższa o 50 groszy