Polo TV na czele kanałów muzycznych. Viva traci, a MTV zyskuje
W marcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności wśród stacji muzycznych znalazło się Polo TV. Największy wzrost w segmencie odnotowało Kino Polska Muzyka, natomiast na przeciwnym biegunie znalazł się kanał ITV.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w marcu 2014 roku wyniósł 0,80 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 35,59 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się o 13,04 proc. do 0,52 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał o 12,50 proc. do poziomu 0,21 proc.
Oczko niżej uplasowała się stacja ITV, która zanotowała największy spadek w zestawieniu, wynoszący 44,44 proc. Jej średni udział w marcu br. uplasował się na poziomie 0,10 proc.
Z kolei największym wzrostem udziału - aż o 400 proc. do 0,05 proc. - pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, który awansował z miejsca dziewiątego na siódme.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęła Viva Polska, której średni wynik w marcu br. wyniósł 0,14 proc., po spadku o 36,36 proc.
Druga lokata przypadła stacji MTV Polska, której udział, wynoszący 0,09 proc., w porównaniu do marca ub.r. zwiększył się o 28,57 proc. Natomiast wynik trzeciego AXN Spin to 0,01 proc. (udział tego kanału się nie zmienił).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
marzec 2013 |
marzec 2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Polo TV |
40 588 |
0,59% |
53 129 |
0,80% |
Eska TV |
31 861 |
0,46% |
34 885 |
0,52% |
4fun.tv |
16 738 |
0,24% |
13 722 |
0,21% |
ITV |
12 212 |
0,18% |
6 908 |
0,10% |
STARS.TV |
1 602 |
0,02% |
5 897 |
0,09% |
TV.DISCO |
6 161 |
0,09% |
4 255 |
0,06% |
Kino Polska Muzyka |
976 |
0,01% |
3 501 |
0,05% |
RBL.TV |
2 131 |
0,03% |
2 833 |
0,04% |
VH 1 |
2 527 |
0,04% |
2 035 |
0,03% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
VIVA Polska |
15 303 |
0,22% |
9 546 |
0,14% |
MTV Polska |
4 703 |
0,07% |
6 216 |
0,09% |
AXN Spin |
431 |
0,01% |
722 |
0,01% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem w marcu 2014 roku także była stacja Polo TV, której udział wzrósł tutaj o 37,93 proc. do poziomu 1,20 proc.
Drugie miejsce należało do Eski TV (0,95 proc. udziału; do góry o 14,46 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,40 proc., - 6,98 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 275 proc.) pochwalić się mógł kanał Stars.tv. Z kolei najwięcej ex aequo straciły stacje ITV i TV.Disco - było to 40 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
marzec 2013 |
marzec 2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Polo TV |
24 021 |
0,87% |
31 156 |
1,20% |
Eska TV |
22 766 |
0,83% |
24 735 |
0,95% |
4fun.tv |
11 858 |
0,43% |
10 321 |
0,40% |
ITV |
8 316 |
0,30% |
4 614 |
0,18% |
Stars.tv |
1 227 |
0,04% |
4 008 |
0,15% |
RBL.TV |
1 711 |
0,06% |
2 440 |
0,09% |
TV.DISCO |
4 137 |
0,15% |
2 382 |
0,09% |
Kino Polska Muzyka |
730 |
0,03% |
2 339 |
0,09% |
VH 1 |
1 814 |
0,07% |
1 407 |
0,05% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
VIVA Polska |
11 224 |
0,41% |
6 779 |
0,26% |
MTV Polska |
3 690 |
0,13% |
4 848 |
0,19% |
AXN Spin |
320 |
0,01% |
400 |
0,02% |
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych. Viva traci, a MTV zyskuje