SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Połowa Polaków mówi "nie" wspieraniu LGBTQ+ przez komercyjne firmy

Polacy są podzieli w ocenie tego, czy marki powinny angażować się we wspieranie społeczności LGBTQ+. Niemal połowa jest przeciw, a co czwarta osoba za. Większość konsumentów uważa, że marki powinny zachować neutralność światopoglądową. Z poparcia dla mniejszości seksualnych kojarzą najmocniej Google i MTV - pokazuje nowe badanie agencji mediowej Wavemaker.

45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ+. 26 proc. osób tego typu działania popiera, a 29 proc. wyraża wobec tego obojętność.

Kto popiera wsparcie marek dla LGBTQ+

Jak pokazuje analiza Wavemaker, zaangażowanie marek w aktywność wokół kwestii LGBTQ+ popieraj więcej kobiet niż mężczyzn (31 proc. vs. 20 proc.). Jak jednak zauważają badacze, ankietowanych nie różnicują istotnie wiek, zamożność czy miejsce zamieszkania.

Wśród osób uczestniczących w wydarzeniach wspierających LGBTQ+, poparcie dla zaangażowania marek w omawianym obszarze nie jest jednoznaczne. Pozytywnie ocenia takie działania marketerów 53 proc. badanych, a niemal 30 proc. sprzeciwia się komunikowaniu wsparcia mniejszości.

Firmy zaangażowane czy neutralne światopoglądowo?

Aż sześciu na 10 badanych konsumentów sądzi, że firmy powinny być neutralne w kwestiach światopoglądowych. Tylko 12 proc. badanych wyraźnie oczekuje od marek zaangażowania w sprawy społeczno-ideologiczne, dla 30 proc. jest to obojętne.

Badanie Wavemaker pokazuje, że w rankingu marek kojarzonych ze wsparciem LGBTQ+ prowadzą brandy z kategorii rozrywka, jak Google (37 proc.), MTV (36 proc.) czy Netflix (34 proc.). Po 23 proc. konsumentów kojarzy z tematem wsparcia mniejszości seksualnych medialny koncern Discovery oraz markę lodów Ben&Jerry's.

– Chociaż oceny konsumentów są podzielone, nie wynika z nich jednoznaczna wskazówka dla marketerów, by angażować lub wystrzegać się tematów związanych z LGBTQ. Ponad połowa konsumentów badanych przez Wavemaker podejrzewa czysto marketingowe intencje firm angażujących się we wsparcie mniejszości. Opierając się wyłącznie na postawach konsumentów marki ograniczają ryzyko i pozostają neutralne światopoglądowo. Niektóre jednak kwestionują status quo, wytyczają trendy i w dłuższej perspektywie na tym zyskują, jak choćby Ben&Jerry - mówi Paweł Gala, CEO Wavemaker.

Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBT w czerwcu 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.

Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków mówi "nie" wspieraniu LGBTQ+ przez komercyjne firmy

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
i bardzo dobrze. Tak dla polskiej naturalnej rodziny!
1 0
odpowiedź
User
bociek
Po co oni pajacują? Niech sobie żyją z kim chcą, ale po co ciągle manifestować, że są "inni"? Nic nie mam do takich osób, ale wkurza mnie jak ciągle próbują się pokazać. Niech nie przesadzają, bo nie jest tak źle, na stosie ich nikt nie spali, a w średniowieczu to by było możliwe.
0 0
odpowiedź
User
wala
Walić połowę polaków w ich prost łeb
0 0
odpowiedź