Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2016 roku były o nieco wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W styczniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,16 mln spotów reklamowych, o 12,96 proc. więcej, niż w styczniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,32 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 169,31 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,20 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,38 proc. do 123,63 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (109,68 mln zł; spadek o 3,12 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (76,70 mln zł; w dół o 18,69 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 46,18 mln zł i wzrostem o 26,04 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TVP Info - było to 114,12 proc. do 17,38 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
styczeń 2015 |
styczeń 2016 |
|
Polsat |
153 636 795 |
169 305 995 |
TVN |
129 291 690 |
123 628 935 |
TVP1 |
113 212 600 |
109 676 953 |
TVP2 |
94 322 661 |
76 697 468 |
TV4 |
36 641 103 |
46 182 698 |
TVN24 |
29 070 056 |
31 798 298 |
Stopklatka |
18 572 810 |
28 556 645 |
TVN7 |
24 231 325 |
26 045 268 |
TV PULS |
27 275 927 |
25 074 168 |
AXN |
26 982 474 |
22 366 336 |
TV6 |
12 551 990 |
19 497 130 |
Discovery |
25 541 800 |
19 289 818 |
TTV |
10 180 149 |
17 709 087 |
Puls 2 |
10 997 950 |
17 536 516 |
Polo TV |
13 549 430 |
17 497 200 |
TVP INFO |
8 117 356 |
17 381 161 |
National Geographic |
17 045 083 |
16 639 737 |
Polsat 2 |
21 020 010 |
16 288 138 |
TLC |
17 088 502 |
15 595 269 |
Comedy Central |
16 536 231 |
14 425 077 |
W styczniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 162,15 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (35,37 mln zł; do góry o 29,81 proc.) i Polpharma (31,42 mln zł; do góry o 37,24 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
styczeń 2015 |
styczeń 2016 |
|
AFLOFARM |
171 904 384 |
162 146 411 |
US PHARMACIA INC. |
27 247 410 |
35 369 359 |
POLPHARMA |
22 892 047 |
31 418 130 |
UNILEVER |
26 718 540 |
30 478 236 |
NESTLE |
44 288 964 |
30 445 972 |
PROCTER & GAMBLE |
26 110 434 |
24 378 960 |
T-MOBILE POLSKA SA |
13 109 603 |
20 078 312 |
FERRERO |
16 563 147 |
19 666 109 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
16 612 895 |
18 189 120 |
PEPSICO |
13 412 546 |
18 164 023 |
NOVARTIS |
20 861 725 |
16 587 215 |
RECKITT BENCKISER |
20 719 471 |
16 123 109 |
ORANGE SA |
22 055 278 |
15 837 488 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
19 894 889 |
14 932 850 |
GLAXO SMITHKLINE |
20 800 599 |
14 407 236 |
P4 |
19 889 896 |
13 927 883 |
TOYOTA |
6 997 730 |
13 353 898 |
SANDOZ |
6 144 943 |
12 738 231 |
MEDIA EXPERT SP Z OO |
12 843 901 |
12 682 470 |
VOLKSWAGEN GROUP |
16 169 865 |
12 373 900 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)