Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciło TVP Info.
W zeszłym miesiącu wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2015 roku zwiększył się o 6,65 proc. i wyniósł 15,07 proc.
Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,06 proc., po spadku o 11,07 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,22 proc. i wyniósł 10,59 proc.
Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział wzrósł o 0,30 proc. do 10,12 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał najbardziej w zestawieniu - o 22,55 proc. do 5,70 proc.
Szóste miejsce zajął kanał TV4 (do góry o 7,69 proc. do 5,04 proc.).
Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls był siódmy, a jego udział w rynku zwiększył się o 2,86 proc. do 4,67 proc. Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 6,25 proc. do 3,91 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 68,71 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,75 proc.
TOP 22 |
DVB-T 4+ |
Dynamika |
||
listopad |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
15,07% |
14,13% |
6,65% |
2 |
TVP1 |
14,06% |
15,81% |
-11,07% |
3 |
TVP2 |
10,59% |
10,36% |
2,22% |
4 |
TVN |
10,12% |
10,09% |
0,30% |
5 |
TVP INFO |
5,70% |
7,36% |
-22,55% |
6 |
TV4 |
5,04% |
4,68% |
7,69% |
7 |
TV PULS |
4,67% |
4,54% |
2,86% |
8 |
TVN7 |
4,13% |
3,91% |
5,63% |
9 |
Puls 2 |
3,91% |
3,68% |
6,25% |
10 |
TV6 |
3,08% |
3,04% |
1,32% |
11 |
TTV |
2,94% |
3,04% |
-3,29% |
12 |
TVP ABC |
2,75% |
1,63% |
68,71% |
13 |
TVP3 |
1,91% |
1,98% |
-3,54% |
14 |
Stopklatka |
1,91% |
1,91% |
0,00% |
15 |
ATM Rozrywka |
1,81% |
1,53% |
18,30% |
16 |
Fokus TV |
1,72% |
1,54% |
11,69% |
17 |
TVP Rozrywka |
1,66% |
1,71% |
-2,92% |
18 |
Polo TV |
1,50% |
1,57% |
-4,46% |
19 |
TVP Historia |
1,06% |
1,17% |
-9,40% |
20 |
8TV |
0,75% |
- |
- |
21 |
Polsat Sport News |
0,69% |
0,68% |
1,47% |
22 |
TVP Kultura |
0,64% |
0,73% |
-12,33% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,01 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,16 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,39 proc. do 12,72 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,57 proc., wzrost o 3,38 proc.), która wyprzedziła TVP1 (8,38 proc.; w dół o 13,43 proc.).
Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,07 proc.; wzrost udziału o 1 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 79,03 proc. do 3,33 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciło TVP Info - było to 46,37 proc. do 1,92 proc. udziału.
TOP 22 |
DVB-T 16-49 |
Dynamika |
||
listopad |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
17,01% |
16,33% |
4,16% |
2 |
TVN |
12,72% |
12,07% |
5,39% |
3 |
TVP2 |
8,57% |
8,29% |
3,38% |
4 |
TVP1 |
8,38% |
9,68% |
-13,43% |
5 |
TV PULS |
6,07% |
6,01% |
1,00% |
6 |
TV4 |
5,73% |
5,74% |
-0,17% |
7 |
Puls 2 |
4,69% |
4,80% |
-2,29% |
8 |
TVN7 |
4,55% |
4,85% |
-6,19% |
9 |
TV6 |
3,63% |
4,07% |
-10,81% |
10 |
TTV |
3,57% |
3,77% |
-5,31% |
11 |
TVP ABC |
3,33% |
1,86% |
79,03% |
12 |
Polo TV |
2,53% |
2,62% |
-3,44% |
13 |
Stopklatka |
2,34% |
2,27% |
3,08% |
14 |
ATM Rozrywka |
2,27% |
2,02% |
12,38% |
15 |
Fokus TV |
1,92% |
1,84% |
4,35% |
15 |
TVP INFO |
1,92% |
3,58% |
-46,37% |
17 |
TVP Rozrywka |
1,46% |
1,74% |
-16,09% |
18 |
8TV |
1,37% |
- |
- |
19 |
TVP3 |
1,17% |
1,08% |
8,33% |
20 |
TVP Historia |
0,89% |
1,20% |
-25,83% |
21 |
Polsat Sport News |
0,65% |
0,63% |
3,17% |
22 |
TVP Kultura |
0,56% |
0,67% |
-16,42% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info
Ale przecież lewacy nie są w stanie zrozumieć, że słupki oglądalności nie są wyznacznikiem jakości. Nie są w stanie zrozumieć i pogodzić się z tym, iż rzeczy wartościowe z reguły są mniej popularne od tandety, a TVP Info do końca 2015 roku było właśnie tandetą. :)
TVP Info może straciło na oglądalności, ale za to bardzo zyskało na poziomie merytotycznym. I to jest w telewizji publicznej najważniejsze :!: W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, tu liczy się poziom programu, a nie ilość widzów.