Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,95 mln spotów reklamowych, o 14,14 proc. więcej, niż w listopadzie ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,41 mld zł, co oznacza spadek o 0,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 388,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 7,90 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 34,54 proc. do 316,77 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (193,51 mln zł; spadek o 11,51 proc.) i TVP2 (167,19 mln zł; w dół o 8,64 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 59,27 mln zł i wzrostem o 32,67 proc. W listopadzie ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał Disney Junior - o 100,44 proc. do 26,80 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
listopad 2013 |
listopad 2014 |
|
Polsat |
360 214 245 |
388 680 610 |
TVN |
483 927 995 |
316 767 790 |
TVP1 |
218 694 183 |
193 514 768 |
TVP2 |
183 000 304 |
167 188 789 |
Disney Channel |
44 673 175 |
59 268 883 |
TVN24 |
45 609 626 |
51 806 324 |
AXN |
34 087 955 |
44 071 694 |
TVN7 |
36 906 556 |
41 767 599 |
TV PULS |
34 183 109 |
41 569 837 |
TV4 |
45 619 610 |
40 946 163 |
Discovery |
35 906 530 |
40 835 732 |
Nickelodeon |
28 827 955 |
30 818 773 |
National Geographic |
24 871 450 |
29 964 274 |
Polsat2 |
27 166 723 |
29 239 725 |
Disney XD |
21 813 242 |
28 743 663 |
Comedy Central |
29 865 160 |
27 969 112 |
Stopklatka |
- |
27 549 000 |
TLC |
25 293 380 |
27 120 458 |
Disney Junior |
13 370 545 |
26 800 469 |
Investigation Discovery |
26 561 700 |
26 618 979 |
W listopadzie 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 107,31 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 65,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (74,70 mln zł) i Orange (60,92 mln zł).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
listopad 2013 |
listopad 2014 |
|
AFLOFARM |
64 661 301 |
107 309 054 |
NESTLE |
50 821 427 |
74 700 420 |
ORANGE SA |
- |
60 923 818 |
US PHARMACIA INC. |
57 486 939 |
59 746 184 |
PROCTER & GAMBLE |
63 635 296 |
46 691 942 |
FERRERO |
49 672 651 |
44 328 785 |
LOREAL |
42 270 150 |
36 796 383 |
HASBRO |
22 178 097 |
34 425 565 |
POLKOMTEL SA |
52 625 143 |
33 383 751 |
P4 |
33 160 762 |
32 884 696 |
MATTEL |
31 035 593 |
32 831 857 |
JERONIMO MARTINS |
13 842 056 |
32 570 200 |
POLPHARMA |
17 260 924 |
31 862 278 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
30 448 248 |
31 654 900 |
POLSAT I POLKOMTEL SA |
2 453 800 |
28 086 837 |
DANONE |
18 033 618 |
28 028 741 |
RECKITT BENCKISER |
53 754 674 |
27 868 875 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO |
15 879 576 |
27 229 849 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
63 515 263 |
23 946 232 |
GRUPA LEGO |
21 578 703 |
23 376 425 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm