SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza

Telewizja Polsat jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki, mimo że w grupie komercyjnej 16-49 zanotowała spadek udziałów większy niż konkurencyjny TVN. Spółka przewiduje, że w 2014 roku rynek reklamy zacznie rosnąć.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział Polsatu w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,38 proc. po spadku o 16,22 względem września ub.r. Natomiast w październiku br. udział spadł już o 21,34 proc. do 13,23 proc. Polsat znalazł się za TVN, który zanotował mniejsze spadki. We wrześniu br. jego udział zmalał o 9,73 proc do 15,73 proc., a w kolejnym miesiącu o 9,54 proc. do 15,46 proc. (więcej na ten temat).

Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, podkreśla, że stacja jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki. - Mimo spadku udziałów, co jest stricte związane z cyfryzacją, poprawie uległ profil naszego widza, a to jest kluczowy element dla reklamodawców, a tym samym dla nas w aspekcie finansowym - mówi Wirtualnemedia.pl Stec. Zwraca uwagę, że pozytywny wpływ na wyniki TVN miała cyfryzacja naziemnej telewizji cyfrowej, dzięki której TVN powiększył zasięg.

W jesiennej ramówce Polsat wprowadził aż siedem nowych pozycji programowych. Wiadomo już, że np. court-show “Czyja wina?” nie będzie kontynuowany. Z nieoficjalnych informacji wynika natomiast, że stacja zdecyduje się na kolejną edycję reality-show “Top Chef” (więcej na ten temat). Oficjalnie Polsat ogłosił już, że pokaże kolejne edycje swoich dwóch widowisk - “Tylko muzyki” (więcej na ten temat) i “Tylko tańca” (dowiedz się więcej).

Maciej Stec nie zdradza jednak jak duże inwestycje programowe Polsat planuje w przyszłym roku. - Nasze koszty są cały czas pod kontrolą - ucina.

Cyfrowy Polsat w raporcie podał, że w III kwartale br. rynek reklamy telewizyjnej zmalał o 1,9 proc., a w trzech pierwszych kwartałach br. spadł o 5,3 proc. Natomiast w okresie od lipca do września br. wpływy reklamowe Telewizji Polsat wyniosły 166 mln zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dane te obejmują jednak wpływy przejętej od września br. spółki Polskie Media, nadającej TV4 i TV6. Wyłączając je przychody reklamowe spółki spadły o 2,6 proc. do 157 mln zł.

Polsat podtrzymał swoją prognozę mówiącą, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej zanotuje średni jednocyfrowy spadek. Natomiast w 2014 roku rynek ma wzrosnąć w niskim, jednocyfrowym tempie.

Dołącz do dyskusji: Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
note2.0elo
Panie Macieju, Polsat przegrał z konkurencyjnym TVN pod względem oglądalności i wpływów z reklam. Niemal skopiowaliście ramówkę TVN - jak zwykle z marnym skutkiem.
0 0
odpowiedź
User
privat
Mam nadzieję, że zarówno polsat jak i tvn znikną z rynku. Oba są szkodliwe dla Polski, w gruncie rzeczy są antypolskie, a ci którzy w nich pracują są zdrajcami Polski, nie licząc oczywiście takich jak Markus Tellenbach, którzy nie mają powodów by działać na rzesz nie swojego kraju.
0 0
odpowiedź
User
lolik
Czekamy na nowych nadawców, którzy jeszcze skuteczniej będą odbierać widzów TVN i Polsatu - może skończy się wtedy era śpiewu, tańcu i kulinariów w tych molochach, bo to przechodzi ludzkie pojęcie
Oglądalność MBTM poszła mocno w dół, a seriale okazały się niewypałem

A co do profilu widzów - przykro mi - ale nadal jesteście najchętniej oglądani na wsi (rodzaj pewnego symbolu) a to nie jest grupa atrakcyjna dla reklamodawców
0 0
odpowiedź