SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam

Sobotni finałowy mecz Ligi Mistrzów Bayernu Monachium z Chelsea Londyn oglądało w Polsacie ponad 3 mln widzów. Średnia oglądalność całych rozrywek wyniosła 2,2 mln osób i była wyższa niż rok wcześniej.

Z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średnia oglądalność wszystkich meczów Ligi Mistrzów w okresie od 13 września 2011 roku do 19 maja br. wyniosła 2,19 mln widzów w grupie 4+ oraz 1,08 mln widzów w grupie 16-49. Udziały uplasowały się odpowiednio na poziomie 16,17 proc. i 17,83 proc.

Mecze w stosunku co do ubiegłego sezonu nieznacznie zyskały widzów. Rok temu oglądało je bowiem 2,07 mln osób i miały odpowiednio 14,47 proc. oraz 15,36 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym spotkaniem Ligi Mistrzów w minionym sezonie był mecz Real Madryt kontra Bayern Monachium, który wyemitowano 25 kwietnia br. Oglądało go 3,18 mln widzów przy udziałach 24,18 % w grupie 4+ oraz 16-49 w grupie 16-49. Finał, wygrany przez Chelsea Londyn, z wynikiem 3,04 mln widzów zajął dopiero trzecie miejsce, jednakże miał najwyższe udziały w obu grupach (odpowiednio 25,72 proc. i 16-49 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL Grupa 4+   16-49
Top 5 meczów Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
REAL - BAYERN 25-04-2012 20:29:39 23:42:18 3176435 24,18% 26,23%
CHELSEA - BARCELONA 18-04-2012 20:29:45 23:06:09 3053747 22,01% 25,57%
BAYERN - CHELSEA 19-05-2012 20:01:51 24:12:01 3040320 25,72% 27,89%
AC MILAN - FC BARCELONA  28-03-2012 20:30:36 23:01:53 2802550 19,36% 22,67%
FC BARCELONA - BAYER 07-03-2012 20:30:18 23:00:37 2357213 16,87% 20,51%


Polsat podczas emisji Ligi Mistrzów zajmował drugą pozycję w rynku telewizyjnym. Liderem była stacja TVN z 2,45 mln widzów i 18,97 proc. udziału. Zajmująca trzecie miejsce Dwójka miała 14,77 proc. udziału. 

Konkurencja   Wszyscy 4+ Wszyscy 16-49
Stacja AMR SHR% AMR SHR %
TVN 2446231 18,97% 1102291 19,07%
POLSAT-LM 2190390 16,17% 1079191 17,83%
TVP2 1904732 14,77% 894239 15,47%
TVP1 1669520 12,95% 619709 10,72%


Mecze śledzili głównie mężczyźni, osoby w wieku 30-39 lat oraz powyżej 45 roku życia z wykształceniem podstawowym, średnim i wyższym. Cennikowe wpływy z reklam przy rozgrywkach, według Nielsen Audience Measurment, wyniosły 37,3 mln złotych. Rok temu były niższe i wyniosły 32 mln zł (dane bez rabatów).  

Profil widza Polsat ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 68,82% 143
Kobiety 31,18% 60
Wiek  4-9 1,09% 18
 10-15 5,26% 78
16 - 19 3,91% 71
20 - 24 4,83% 62
25 - 29 8,47% 95
30 - 34 9,27% 112
35 - 39 8,68% 117
40 - 44 6,33% 98
45 - 49 7,14% 106
50 - 54 12,29% 153
55 - 59 9,68% 124
60+ 23,06% 113
Wlk. miasta Wieś 42,40% 108
< 50 tys. 22,14% 93
50-100 tys. 8,80% 105
100-200 tys. 5,70% 73
> 200 tys. 20,97% 100
Zawód Top management 8,81% 93
Pracownicy średniego szczebla 16,39% 107
Pracownicy fizyczni i rolnicy 25,38% 132
Emeryci 27,90% 110
Inni 21,53% 70
Wykształcenie Podstawowe 46,47% 110
Średnie 33,08% 105
Wyższe 14,11% 102
Inne 6,35% 50


Liga Mistrzów po trzech latach znika z anteny Polsatu
. Prawa do pokazywania rozgrywek na antenie otwartej przez trzy kolejne sezony (2012/2013, 2013/2014 oraz 2014/2015) kupiła spółka ITI Neovision (operator platformy N), która negocjuje ich odsprzedaż Telewizji Polskiej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln widzów finału Ligi Mistrzów, 37 mln z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Zły dzień. Pamiętajcie, że tego samego dnia, co grała Chelsea z Bayernem były Noce Muzeów i Juwenalia
0 0
odpowiedź
User
donim
dziwne że najwięcej widzów nie miał finał tylko iinny mecz
szkodaże ligi nie bedzie na polsacie
0 0
odpowiedź