POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach
Poprawa konkurencyjności za granicą i stworzenie sprawnego systemuinformacji turystycznej - to jedne z głównych założeń strategiiturystycznej Polski na lata 2008-2015, przygotowanej przez PolskąOrganizację Turystyczną.
"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresieturystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.
Jak poinformował na piątkowej konferencji prezes POT RafałSzmytke, po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działaniazarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacjiturystycznych i branży turystycznej.
Podkreślił, że pomoże to w rozwiązaniu problemu związanego zbrakiem środków na promocję. "Mamy szansę połączyć środki napromocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dziękiczemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory" -zaznaczył prezes.
Z dokumentu wynika, że w ostatnich latach pozycja Polski namiędzynarodowym rynku turystycznym znacznie się pogorszyła, główniez powodu spadku liczby przyjazdów turystów z krajów sąsiednich (wostatnich latach największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy,Białorusi i Rosji). Udział Polski w międzynarodowych podróżachturystyczno-wypoczynkowych w Europie w 2007 r. wynosił 1,1proc.
W opinii wiceprezesa POT Bartłomieja Walasa, głównym problememPolski jest to, że ten kierunek nie jest modny. W naszym kraju jestmało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdupotencjalnych turystów.
Jego zdaniem, należy skupić się przede wszystkim na tworzeniu iwzmacnianiu wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnegodla turystów.
Prezes POT zapewnił, że podejmuje ona działania, mające na celupromocję Polski. Podkreślił, że przyczynia się do tego m.in.otwieranie ośrodków informacji turystycznej za granicą. Ostatniataka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.
Prezes powiedział, że w kwietniu br. rozpoczął się polski rok wIzraelu. Ma nadzieję, że emitowane tam spoty reklamowe pomogą wzmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym naszkraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem. "Staramy siępokazać Polskę nowoczesną, atrakcyjną" - podkreślił.
Budowę pozytywnego wizerunku Polski ma na celu również kampaniaw stacji CNN International. Dwa spoty promocyjne, emitowane naantenie CNN od 26 września do 14 grudnia, ukazują nasz kraj jakodynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.
Dołącz do dyskusji: POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach